اجازه توزیع سیم‌کارت‌‌های ایرانسل را نداریم

گروه کامپیوتر- در حالی که اخیرا اخبار ضدونقیضی در خصوص آغاز ثبت‌نام و توزیع سیم‌کارت‌های اپراتور دوم تلفن‌همراه از سوی برخی مسوولان اعلام شده است، مسوولان ایرانسل هرگونه ثبت‌نام و دریافت وجه از مردم را بابت توزیع سیم‌کارت‌های ۱۵۰هزار تومانی غیرقانونی دانسته و معتقدند هنوز سازمان رگولاتوری اجازه ثبت‌نام و توزیع سیم‌کارت‌ها را به ایرانسل نداده است. به گفته مصلایی مدیر روابط‌عمومی ایرانسل نحوه ثبت‌نام سیم‌کارت‌ها،‌ تعرفه خدمات اپراتور دوم و حتی قیمت سیم‌کارت‌ها هنوز مشخص نشده و ایرانسل در انتظار دریافت امضای سازمان رگولاتوری در خصوص این موارد است و تا زمانی که رگولاتوری تایید نکند ایرانسل حق هیچ‌گونه ثبت‌نام و توزیعی ندارد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: ایرانسل آماده واگذاری سیم‌کارت‌ها است، اما مشخص نیست چه زمانی می‌توانیم واگذار کنیم و در انتظار تاییدیه رگولاتوری هستیم که در صورت دریافت آن شاید اوایل آبان ماه ثبت‌نام‌ها آغاز شود.

وی در ادامه گفت: طبق قرارداد با سازمان رگولاتوری ایرانسل اجازه دریافت وجه را در حال حاضر ندارد و ثبت‌نام‌های انجام شده توسط برخی از ۹شرکت انتخاب شده برای توزیع سیم‌کارت‌های اپراتور دوم غیر قانونی است و برای ایرانسل تخلف محسوب می‌شود به همین دلیل در انتخاب انجام گرفته تجدیدنظر می‌شود.

وی تصریح کرد: ۹شرکت مذکور مورد بازنگری قرار می‌گیرند، زیرا تخلف‌های صورت گرفته و ثبت‌نام‌ها و دریافت وجه بابت ارائه سیم‌کارت اپراتور دوم تاکنون از سوی این مراکز که تایید شده ایرانسل بوده‌اند صورت گرفته است.

وی همچنین گفت: تنها تعدادی پیش‌ ثبت‌نام از سوی ایرانسل صورت گرفته که شامل برخی رسانه‌ها، شرکت ملی نفت و ایران‌خودرو است.

مصلایی در خصوص اخبار منتشر شده در خصوص سیم‌کارت‌های ایرانسل گفت: متاسفانه به دلیل عدم اطلاع‌رسانی ایرانسل، برخی از نهادها و مسوولان تعاریف اشتباهی از زمان و وضعیت سیم‌‌کارت‌های اپراتور دوم ارائه می‌دهند و آشوب می‌کنند. این در حالی است که زهیرطیب نایب رییس انجمن دفاتر خدمات ارتباطی در گفت‌وگو با ایرنا گفته است، توزیع سیم‌کارت‌‌ها در تهران آغاز شده و دفاتر ممتاز خدمات ارتباطی مسوول توزیع سیم‌کارت‌های ایرانسل هستند.

به گفته وی سرویس پیام کوتاه سیم‌کارت‌های ایرانسل نیز در این مرحله فعال نیست.

اما به گفته مصلایی هنوز هیچ سیم‌کارتی ارائه نشده و قرار نیست تا آبان‌ماه ثبت‌نامی صورت گیرد و سرویس SMS نیز در سیم‌کارت‌های ایرانسل فعال است.