عرضه برنج ارزان‌ در بازار میوه و تره‌بار

خبرگزاری فارس - دبیر انجمن برنج ایران گفت: مصرف‌کننده براساس سبد خانوار می‌تواند به راحتی از برنج‌های ارزان‌قیمت بهره‌مند شود، مشروط بر اینکه از سازمان میادین میوه و تره‌بار بخواهد. جمیل علیزاده شایق، دبیر انجمن برنج کشور، افزود: در صورت همکاری مناطق شهرداری تهران و سازمان میادین میوه و تره‌بار با این انجمن، برنج ایرانی باکیفیت باقیمت مناسب با همکاری نزدیک تولیدکنندگان برنج و صاحبان کارخانه‌های تولید برنج و کشاورزان، محصول ارزان را به مصرف‌کننده می‌توان رساند.

وی افزود: به همین لحاظ، مکاتبه‌ای با مدیرعامل سازمان میادین داشتیم، ولی هیچ گونه حس همکاری در آنها ندیدیم.

وی گفت: مسوولان می‌خواهند با همان شرایط پیچیده و مبهمی که بر سازمان میادین میوه و تره‌بار حاکم است، غرفه در اختیار تولیدکنندگان برنج بگذارند و آنها را مثل سوداگران محک بزنند و در مزایده شرکت دهند.

دبیر انجمن برنج کشور ادامه داد: همه تلاش‌های این انجمن برای این که بتواند غرفه‌هایی با قیمت ارزان در اختیار گیرد و به طور مستقیم به تولیدکنندگان واقعی واگذار کنند، بی‌اثر مانده است.

دبیر انجمن برنج ایران، تفاوت نرخ برنج مطلوب با درصد اندک را با نمونه برنج شکسته با رقم ذکر شده بر روی کیسه‌ها را در فاصله بازار تولید تا مصرف در تهران، گاهی حتی بیش از ۴۰ تا ۵۰درصد ذکر کرد.

وی افزود: هم‌اکنون نرخ بهترین برنج ایرانی طارم با خرده حداکثر ۳-۴درصد و بدون ناخالصی و مخلوط بودن با ارقام دیگر در خرده فروشی‌های مازندران ۱۳۰۰۰ تا ۱۳۵۰۰ ریال است. حال آنکه قیمت همین برنج در تهران از ۱۹هزار تا ۲۰هزار ریال کمتر نیست، این در مورد بهترین رقم برنج است.

مصرف‌کننده می‌تواند به راحتی از برنج‌های ارزان‌تر بهره‌گیرد. مشروط بر اینکه سازمان میادین میوه و تره‌بار بخواهد.