برخوردهای سلیقه‌ای زیرمجموعه‌های مسوول درباره تایید و پرداخت وام به بنگاه‌های اقتصادی زودبازده موجب می‌شود که اجرای این طرح با نتیجه مطلوبی مواجه نشده و شکست بخورد. حسین طاهرزاده، دبیر خانه کارگر سمنان، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره موفقیت طرح بنگاه‌های اقتصادی زودبازده گفت: این طرح نیز به سرنوشت وام‌های خوداشتغالی دچار خواهد شد و با وضعیت فعلی طرح بنگاه‌های اقتصادی قادر به حل مشکلات اشتغال در کشور نیست.

طاهرزاده با اشاره به نبود انطباق میان قوانین سیستم بانکی با قوانین بودجه‌ای و تصمیمات دولت بیان کرد: افراد برای دریافت تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی زودبازده باید هفت خوان رستم را پشت سر بگذارند که این امر باعث می‌شود که اجرای این طرح از نتیجه مطلوبی برخوردار نباشد. وی تصریح کرد: در صورتی که تمام موارد دیده شده برای اجرای این طرح به خوبی اجرا شود، می‌توان امید داشت اشتغال قابل توجهی از این طریق در کشور ایجاد شود اما در هر حال هر یک واحدها و سازمان‌هایی که باید اقدام به تایید و پرداخت وام به بنگاه‌ها کنند هر کدام یک ساز می‌زنند و سلیقه‌ای برخورد می‌شود.

دبیرخانه کارگر سمنان گفت: دولت به جای ایجاد بنگاه‌های جدید به واحدهایی که در حال حاضر با کمبود نقدینگی مواجه هستند وام پرداخت و آنها را تقویت کنند.