با امضای تفاهمنامه همکاری میان مسوولان آموزش دانشکده تعاون مالزی و معاونت آموزش وزارت تعاون زمینه انتقال تجربه و دانش مورد نیاز برای توسعه و شکوفایی تعاون دو کشور فراهم می‌شود. به گزارش ایسنا، دکتر محمد ناظمی‌اردکانی، وزیر تعاون، در حاشیه دیدار خود با وزیر کارآفرینی و توسعه تعاون مالزی درباره اهداف نشست دیروز گفت: این دیدار در راستای امضای تفاهمنامه همکاری در بخش تعاون بود که در سفر رییس‌جمهور ایران (دکتر احمدی‌نژاد) به مالزی صورت گرفت.

وی افزود: این نشست حول محور سه تفاهمنامه همکاری بین ایران و مالزی بود که اولین یادداشت تفاهمنامه، در زمینه ساخت و ساز در ایران بود که اتحادیه تعاونی‌های نیروهای مسلح برای همکاری اعلام آمادگی کرده بود.

ناظمی‌اردکانی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه تولیدات و توانمندی‌های دو کشور مالزی و ایران نیز از دیگر یادداشت‌های تفاهم فی‌مابین است که با حضور وزیر تعاون مالزی و اتاق تعاون ایران به امضا خواهد رسید.

وزیر تعاون با تاکید بر انتقال دانش و تجربه در بخش تعاون گفت: در راستای ایجاد زمینه مناسب برای توسعه و شکوفایی تعاونی‌های دو کشور تفاهمنامه‌ای بین مسوولان آموزش دانشکده تعاون مالزی و وزارت تعاون به امضا می‌رسد.

وی در ادامه درباره نحوه همکاری‌های کشور مالزی در ساخت و ساز مسکن کشورمان گفت: این همکاری بین وزارت مسکن و شهرسازی ایران و بخش مسکن مالزی آغاز شده و هم‌اکنون در شهر جدید هشتگرد و شهرک پرند کلنگ احداث واحدهای مسکونی زده شده است.

محمدخالد نورالدین، وزیر کارآفرینی و توسعه تعاون مالزی، نیز با بیان اینکه مالزی همچون کشور ایران توجه و اهمیت ویژه‌ای به بخش تعاون می‌دهد گفت: این اهمیت نه تنها در جهت توسعه اقتصاد ملی، بلکه در راستای افزایش سطح رفاه عمومی‌ و معیشت مردم است. بخش تعاون با ایجاد فرصت‌های شغلی و فرصت بهتر زیستن برای مردم این امکان را به افراد می‌دهد تا به صورت جمعی در فعالیت‌ها مشارکت کنند.

وی تصریح کرد: در این سفر قصد داریم برنامه‌های دکتر احمدی‌نژاد رییس‌جمهوری ایران در سفر به مالزی و یادداشت تفاهم امضا شده میان دو کشور را پیگیری کنیم.

وزیر کارآفرینی و توسعه تعاون مالزی با اشاره به یادداشت تفاهم سه تفاهمنامه همکاری مشترک میان دو کشور اظهار کرد: این تفاهمنامه‌ها در زمینه آموزش، گسترش دانش و توانایی‌های بخش تعاون ایران و مالزی و ساخت و ساز مسکن است.

نورالدین به برگزاری کمیسیون مشترک ایران و مالزی در جریان سفر رییس‌جمهوری به مالزی اشاره کرد و افزود: این کمیسیون با هدف فعالیت در زمینه سرمایه‌گذاری، آموزش، بازاریابی و نمایشگاه‌ها ایجاد شد و انتظار می‌رود که دو وزارتخانه تعاون ایران و مالزی بحث‌ها و موافقت‌نامه‌هایی را که بین دو طرف طی این سفر مطرح و امضا می‌شود، پیگیری کنند.