۳ شرور مسلح که پس از ربودن ۲نفر، یکی از آنها را به قتل رسانده و فرار کرده بودند، در خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شدند. به گزارش پلیس، سرهنگ صفوه ا... محمدی رییس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: روز چهارم اردیبهشت ماه سال‌جاری یک کشاورز ۳۳ ساله که با کارگر ۳۶ ساله‌اش در زمین‌های مزروعی خود در حوالی شهرستان تربت‌جام مشغول کار بودند، ناگهان با ۳ نفر شرور مسلح که با اسلحه جنگی و موتورسیکلت به آن محل آمده بودند روبه‌رو شدند.

سرهنگ محمدی افزود: ‌این ۳ شرور مسلح نقابدار با تهدید مرد کشاورز و کارگرش، آنها را با پیکان متعلق به خودشان ربودند.

سپس یکی از آدم‌رباها پیکان سرقتی را به شهرستان تربت‌جام برمی‌گرداند و در یکی از خیابان‌های این شهر رها می‌کنند. در این لحظه «رضا»،‌ کشاورز ۳۳ ساله به بهانه انجام کاری از او می‌خواهد که طناب را از دست‌ها و پاهایش باز کنند پس از باز کردن طناب‌ها وی پا به فرار می‌گذارد. آدم رباها نیز به تعقیب او می‌پردازند وپس از درگیری یکی از آدم رباها با شلیک تیر به ناحیه سروگردنش او را مجروح می‌کند.

رییس پلیس آگاهی خراسان رضوی ادامه داد: ‌گروگان‌گیران که بسیار ترسیده بودند، پس از این اتفاق پا به فرار می‌گذارند و گروگان دیگر که دست‌ها و پاهایش بسته بود با زحمت فراوان بندهای خودرا باز و به نزد کارفرمای مجروح خود می‌آید که مشاهده می‌کند وی هنوز نفس می‌کشد.

بنابراین با پای پیاده خود را به یکی از روستاهای اطراف رسانده و با کمک مردم و اهالی فرد زخمی‌ را به شهرستان تربت جام انتقال می‌دهند، اما به دلیل شدت جراحات وارده به نخاع وی فوت می‌کند.

سرهنگ صفوه ا... افزود: با توجه به کشف خودروی بلاصاحب و اطلاعات به‌دست آمده در رابطه با این کشاورز و کارگرش اکیپی متشکل از کارآگاهان پلیس آگاهی تربت جام و کارآگاهان زبده اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی با هماهنگی مقام قضایی تحقیقات ویژه خود را آغاز کردند.

ماموران در یک کار سخت پلیسی و با انجام تحقیقات نامحسوس و اقدامات اطلاعاتی به ۳ نفر مظنون شدند که با هماهنگی مقام قضایی دو نفر از آنها را دستگیر و مورد بازجویی قرار دادند.

این دو نفر در ابتدا با سماجت ارتکاب هر گونه جرم و تخلفی را منکر می‌شدند اما با دلایل و شواهد موجود ناچار لب به اعتراف گشودند. «‌نجم الدین» یکی از متهمان این پرونده در اعترافات خود به پلیس گفت: ‌در یکی از روزهای فروردین ماه حوالی تربت‌جام مشغول کار کشاورزی بودم که پسر عمه‌ام به من مراجعه کرد. اول فکر کردم برای احوالپرسی آمده اما او از وجود اختلافات قبلی با یکی از بستگان گروگان مرحوم صحبت کرد و ازمن خواست تا برای انتقام‌گیری با او همکاری کنم. من اصلا راضی به این کار نشدم و او رفت.

اما چند روز بعد باز دوباره به نزد من آمد و با تحویل یک دستگاه موتورسیکلت به من که بعدا فهمیدم سرقتی است با اصرار و پیشنهاد پول زیاد از من قول همکاری گرفت. او از من خواست تا اطلاعاتی را درباره گروگان مورد نظر به دست بیاورم. من هم با سر و صورت پوشیده به وسیله موتورسیکلت محل‌های رفت و آمد و کار او را زیر نظر گرفته و اطلاعاتی را به دست آوردم تا اینکه در آن روز پسر عمه‌ام با یکی از دوستانش به نام «ملاجان» به نزد من آمدند و گفتند کارمان را امروز شروع می‌کنیم.

سپس سر و صورتمان را پوشاندیم و با ۲ قبضه سلاح جنگی و تعدادی فشنگ با موتور سیکلت به محل کار افراد مورد نظر رفتیم. با تهدید به زور آن دو نفر را با پیکان آنها ربودیم. «‌رضا» ‌گروگان اصلی از من خواست تا برای انجام کاری دست و پایش را باز کنم که به محض باز کردن طناب‌ها او پا به فرار گذشت. من به دنبالش دویدم و او با یک مشت مرا نقش زمین کرد.

در این لحظه «ملاجان» (متهم اصلی این پرونده) با شلیک یک تیر او را مجروح کرد و ما که خیلی ترسیده بودیم پا به فرار گذاشتیم. «‌علی‌اکبر» نیز در ارتباط با این آدم ربایی اعتراف کرد، یکی از دوستان من به نام «ملاجان» به من مراجعه کرد و با بیان اینکه اختلافاتی با یکی از بستگان مرحوم «رضا» دارد و در صورت ربودن وی می‌شود ضمن انتقام‌گیری پول خوبی از آنها مطالبه کرد.

مرا تطمیع کرد که من هم سراغ پسر عمه‌ام رفتم و از او خواستم تا در این جریان مرا کمک کند. وی با قبول تمام اعترافات دیگر همدستش، عامل اصلی این آدم‌ربایی را ملا جان معرفی کرد.

وی در ادامه گفت: ‌با توجه به تحقیقات پلیسی متهم اصلی و سرکرده این باند به نام ملاجان که تبعه خارج است هم‌اکنون به جرم قتل عمد همسرش در زندان قزل اسلام افغانستان تحمل کیفر می‌کند که با تلاش‌های به عمل آمده و تعقیبات قضایی و پلیسی ،‌در نظر است تا از طریق اینترپل برای تحقیقات تکمیلی این پرونده اقداماتی صورت گیرد.