اعزام ۱۰۰‌هزار زائر حج تمتع توسط ۵۴۶ کاروان از ۱۶ آذر امسال از سراسر استان‌های کشور آغاز می‌شود. علی لیالی، مدیر سابق حج و زیارت استان تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، افزود: ظرفیت کاروان‌های حج تمتع به پایان رسیده و زائران متقاضی که تا پایان بهمن سال ۸۱ اقدام به ثبت نام و سپرده‌گذاری کرده‌اند امسال به حج تمتع اعزام خواهند شد. وی خاطر نشان کرد: با توجه به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده مراکز اقامتی برای زائران در مکه و مدینه در نظر گرفته شده و سرانه نسبی فضای اقامتی در مدینه و مکه حدود ۴ و۵ متر است بنابراین زائران با مشکلی در این زمینه روبه‌رو نخواهند شد.لیالی در مورد غذای زائران در مکه و مدینه، تاکید کرد: در سال‌جاری بیش از ۶۰‌درصد پخت غذای متمرکز در مکه و ۱۰۰‌درصد نیز در مدینه صورت می‌گیرد و سرویس‌دهی به زائران در تمامی‌هتل‌ها یکسان است و نسبت به درجه هتل‌ها تفاوت پیدا نمی‌کند.مدیر سابق حج و زیارت استان تهران همچنین در مورد تعداد پزشکان اعزامی‌به حج تمتع، گفت: به منظور مداوای بیماری زائران، در هر کاروان یک پزشک حضور دارد و در مکه و مدینه نیز درمانگاه‌هایی برای زائران در نظر گرفته شده است.

وی، زمان اعزام زائران را ۱۶ آذر ۸۵ ذکر کرد و افزود: زائران به طور متوسط ۳۰ روز در عربستان حضور خواهند داشت و از ۱۵ دی نیز زمان بازگشت زائران به کشور آغاز می‌شود.

لیالی در مورد کاهش مدت حضور زائران در مکه و مدینه گفت: با توجه به اینکه در حج تمتع زائران از کشورهای دیگر نیز حضور دارند و انجام اعمال براساس برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد، بنابراین امکان کاهش مدت حضور برای زائران وجود ندارد اما در عمره مفرده این امر امکان‌پذیر است.