۵۳ محصول بهداشتی و غذایی در استان قزوین غیرقابل مصرف اعلام شد

ایرنا- دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مصرف ۵۳ نوع محصول بهداشتی و غذایی را ممنوع اعلام کرد. قند کله‌شکسته پرین، نمک طعام با مارک‌های «یده» و «ساهره» شرکت مهتاب شاهرود و چای «سربلند» به علت نداشتن مجوزهای بهداشتی، غیرمجاز و عرضه و فروش آنها ممنوع است.

عرضه و فروش آلوچه‌های مهر ایران، شادی، گلستان شرکت گلستان تبریز، خوشمزه، باغستان، گلشن، سبلان، سخاوت، صفا، میهن، سعادت، سهلان، گلستان و ملت نیز به دلیل درج پروانه جعلی ساخت ممنوع است.

همچنین عرضه و فروش تمر و آلوچه جنگلی گل‌آرا، فریناز و آلوچه نی‌نی و آلوچه مجلسی خانزاد و حاتم به علت نداشتن مجوزهای بهداشتی، جعل شماره بهداشت و درج پروانه جعلی ساخت ممنوع اعلام شده است.

براساس این گزارش، روغن زیتون زیتونک و مارلیک، کلوچه سنتی مغزدار گردویی و پیراشکی با مارک آل‌رضا، ادویه با مارک کیمیا و پودر نوشیدنی FRUTTI به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و توزیع آنها ممنوع است.

همچنین قره‌قروت پاستوریزه شکیبا، قره‌قروت تمشکی با مارک چاشت، خمیر ریشه‌کن‌کننده سوسک امحا محصول شرکت توره، نخ‌دندان Durashield و خشکبار تهران با مارک فصیحی به ‌علت درج پروانه جعلی ساخت و نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز شناخته شده و عرضه و فروش آنها ممنوع است.

این گزارش می‌افزاید: توزیع آب آشامیدنی با مارک سیکاب محصول شرکت بسته‌بندی آب چشمه‌سار هدایت، گز با مارک محصولات شکری اکبری، عرق گزنه دو آتشه با مارک ترگل، سرکه با مارک بهنام غیرمجاز است.