جهان غرب برای سرمایه‌گذاران عرب ناامن شده است و آنها در حال خارج کردن پول‌هایشان از بانک‌های غربی هستند. به گزارش ایسنا، دکتر محمد خزاعی، رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، در سمینار سرمایه‌گذاری خارجی و روش‌های تامین مالی بین‌المللی اظهار کرد: رشد اقتصادی برخی کشورهای عرب منطقه امسال به ۲/۶‌درصد رسیده است که دلیل آن تنها افزایش قیمت نفت نیست بلکه رشد سرمایه‌گذاری نیز هست.

وی افزود: این مساله در کنار وجود بحران در خاورمیانه موقعیت ویژه‌ای برای ایران به عنوان یکی از امن‌ترین کشورها ایجاد می‌کند که باید از آن نهایت استفاده را بکنیم.

خزاعی تاکید کرد: ایران با داشتن جاذبه‌های متعدد همچون نیروی انسانی، منابع زیرزمینی، دسترسی به بازارهای بزرگ منطقه و موقعیت ویژه جغرافیایی مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف است.

وی که در جمع مدیران ارشد استان قزوین و روسای سازمان امور اقتصادی و دارایی چند استان هم جوار سخن می‌گفت، اظهار کرد: بیشترین‌درصد سرمایه‌گذاری‌های کشور در استان قزوین انجام می‌شود و این استان توانایی بدل شدن به قطب سرمایه‌گذاری ایران را دارد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی بر ضرورت انجام اقدامات فرهنگی برای توسعه سرمایه‌گذاری در کشور تاکید کرد و گفت: این مسائل از الزامات جذب سرمایه‌گذار است و باید احترام و امنیت سرمایه‌گذاران تامین شود.

وی گفت: تحقق اهداف چشم‌انداز بیست ساله کشور بدون برنامه‌ریزی برای توسعه سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر نیست و باید با مدیریت فنی منابع و نحوه استفاده از آنها در جهت تحقق این هدف گام برداریم.

دکتر علی‌نقی بروجردی، معاون نیروی انسانی و توسعه مدیریت وزارت امور اقتصادی و دارایی، نیز در این سمینار سرمایه‌گذاری را مهم‌ترین هدف برنامه چهارم توسعه دانست و گفت: دولت در حمایت و ترغیب افراد به سرمایه‌گذاری عزم جدی دارد و امنیت آن را

تضمین می‌کند.

وی از راه‌اندازی ستاد حمایت و تشویق سرمایه‌گذاری در تمام استانداری‌های کشور خبر داد و گفت: این اقدام گامی‌ مهم برای تسهیل روند سرمایه‌گذاری در استان‌ها محسوب می‌شود.

بروجردی تصریح کرد: نظام اقتصادی جامعه، جهت گیری‌های اقتصادی آن را مشخص می‌کند و برای کاهش شکاف طبقاتی و توسعه رفاه باید تولید ثروت و ایجاد درآمد در جامعه ارزش محسوب شود و از سرمایه‌گذاران استقبال صورت گیرد.