اپراتور دوم تلفن همراه (ایرانسل) از ماه آینده سیم‌‏کارت ارائه می‌‏کند. به گزارش ایلنا، صابر فیضی، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مخابرات ایران، در همایش گروه شرکت‌‏های داتک که روز گذشته در هتل سیمرغ تهران برگزار شد، ضمن تشریح سیاست‌‏های دولت به منظور تشویق بخش خصوصی برای فعالیت در عرصه ICT و فعالیت‌‏های زیرساختی در این حوزه، گفت: آنچه در سند چشم‌‏انداز ۲۰ ساله کشور منظور شده است، به موقعیت خاص ایران از لحاظ جغرافیایی مربوط می‌‏شود، به طوری که از دید ارتباطات ایران می‌‏تواند به عنوان هاب منطقه‌‏ای عمل کند.

وی افزود: در حال حاضر اپراتور ایرانسل اقدامات مثبتی را در راه‌‏اندازی شبکه تلفن همراه به کار گرفته است و تصمیم دارد که از ماه آینده سیم‌‏کارت ارائه کند.

مهندس فیضی، در خصوص بحث دیتا با بیان این که مجوزهای متعددی در این بخش صادر شده است که در صورت فعال شدن همه آنها، دیتا به بخش خصوصی سپرده می‌‏شود، یادآور شد: در برنامه چهارم توسعه یک میلیون و ۵۰۰هزار پورت پرسرعت دیده شده است که تنها ۲۴۰هزار پورت آن توسط دولت باید ایجاد شود و باقی آن توسط بخش خصوصی قابل ارائه خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مخابرات ایران، با تاکید بر این که بخش خصوصی تحت هر شرایطی می‌‏تواند در لایه اکسس وارد شود، اظهار داشت: تا پایان سال ۸۵ طی مصوبه‌‏ای کلیه شرکت‌‏های مخابراتی دولتی از سرمایه‌‏گذاری در بخش اکسس منع شده‌‏اند.

وی، با بیان این که در صدد هستیم سرویس‌‏های ارتباطی و خدماتی را به روز واگذار کنیم، افزود: تلفن ثابت تا پایان سال در تمام شهرهای کشور به روز واگذار می‌‏شود.

مهندس فیضی، مزیت بخش خصوصی را در ارائه سرویس‌‏های ارزش افزوده و جذب مشتریان با این سرویس عنوان کرد و گفت: با مروری در برنامه چهارم توسعه درصدی که برای IT دیده شده است را به تمام جامعه تزریق می‌‏کنیم.