مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های عشایری کشور آمادگی این اتحادیه را برای عرضه گوشت بره عشایری به قیمت هر کیلوگرم ۴۶۰۰ تومان برای مصرف‌کننده، به مقدار مورد تقاضای جامعه اعلام کرد. عبدالحمید فقیه نصیری، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: اتحادیه عشایری ایران به منظور تعدیل قیمت گوشت در بازار هم‌اکنون گوشت بره عشایری را از عشایر کیلوگرمی ۴۳۰۰ تومان می‌خرد و به قیمت کیلویی ۴۶۰۰ تومان در تهران عرضه می‌کند و آماده عرضه گوشت بره به هر میزان تقاضا است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های عشایری کشور افزود: جامعه عشایری تا مهرماه گوشت بره برای مصرف جامعه عرضه می‌کند و از مهرماه به بعد گوشت گوسفند هم عرضه می‌کند.

فقیه نصیری گفت: اتحادیه عشایری هم‌اکنون گوشت درجه یک را به قیمت هر کیلوگرم حدود ۷۰۰ تومان زیر قیمت بازار در تهران عرضه می‌کند. وی در پاسخ به این پرسش که «آیا دام عرضه‌شده عشایر مربوط به مناطق خشک و دام حذفی است»،‌ اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام مسوول خرید و حذف دام‌های مناطق خشکسالی است و دام‌های عرضه شده عشایری برای گوشت جامعه، از کشتارگاه‌های رسمی و زیرنظر دامپزشکان انجام می‌شود که از نظر بهداشتی مورد تایید است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی عشایر ایران گفت: اگر دام حذفی خشکسالی را در قالب گوشت عرضه کنیم، در حالی که مهر دامپزشکی دارد، در آن صورت کل سیستم دامپزشکی زیر سوال می‌رود.

فقیه نصیری گفت: دام‌های لاغر خشکسالی از چرخه مصرف حذف شده و به پودر گوشت برای مصرف جوجه مرغ تبدیل می‌شود. وی تاکید کرد: جامعه عشایری با داشتن دام‌های سالم و با کیفیت آماده عرضه گوشت به مقدار نامحدود است و در این زمینه با شرکت‌های تعاونی مصرف سازمان‌ها مکاتبه شده است که آماده عرضه گوشت هستند، ولی هنوز پاسخی دریافت نشده است.

وی گفت: نخستین فروشگاه عرضه مستقیم گوشت عشایر در تهران در محل سازمان عشایر ایران گشایش یافته و دومین فروشگاه هم قبل از ماه مبارک رمضان در خیابان آذربایجان بازگشایی می‌شود.