مهر- نایب رییس انجمن برنج کشور گفت:‌ با‌توجه به حجم بالای برنج وارداتی در سال گذشته و اشباع بازار‌، ‌هم‌اکنون بازار خرید و فروش برنج راکد است‌. غلامعلی قربانی با اشاره به رکود فعلی حاکم بر بازار برنج افزود:‌ متاسفانه به دلیل واردات بی‌رویه برنج در سال گذشته، هم‌اکنون انبارها از برنج وارداتی اشباع شده و این در حالی است که از یک‌ماه گذشته فصل برداشت برنج نیز در مناطق شمالی کشور آغاز شده است‌.

به گفته وی، در صورت ادامه رکود در بازار خرید و فروش برنج‌، ‌کشاورزان مجبور خواهند شد محصول خود را به دلالان و واسطه‌ها بفروشند که در این صورت بازار دلالی رواج خواهد یافت.

قربانی خواستار عدم‌توزیع برنج وارداتی در بازار تا اسفند‌ماه شد و گفت:‌ مسوولان می‌توانند به منظور رونق و تنظیم بازار برنج تا اسفند‌ماه سال‌جاری برنج وارداتی وارد بازار نکنند تا کشاورزان بتوانند محصول خود را با قیمت عادلانه‌تری به فروش برسانند.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی‌های اخیر در مناطق‌شمالی کشور موجب افزایش ۲۵‌درصدی هزینه تولید برنج شده است: ‌‌گفت:‌ در سال گذشته هزینه تولید هر کیلو‌گرم برنج کیفی حدود ۹۲۰‌تومان بود که هم‌اکنون این رقم به بیش از یک‌هزار تومان رسیده است‌.

قربانی تاکید کرد‌: در راستای اقدامات صورت گرفته امسال پول خرید برنج از کشاورزان به صورت نقدی پرداخت می‌شود‌.