رییس دیوان محاسبات کشور در نامه‌ای به رییس‌جمهور درخواست کرد که وزیری هامانه، وزیر نفت کشورمان به لحاظ اقدامی که برای اصلاح قرارداد کرسنت و تامین منافع کشورمان به عمل آورده مورد تقدیر و تشویق قرار گیرد. متن این نامه که روز گذشته از سوی روابط‌عمومی دیوان محاسبات در اختیار «دنیای اقتصاد» قرار گرفت عینا نقل می‌شود. جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام،

دیوان محاسبات کشور وظیفه خود می‌داند از اقدام شجاعانه وزیر محترم نفت و هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در جهت اصلاح قیمت گاز صادراتی ایران به امارات، شارجه، مندرج در قرارداد موسوم به «کرسنت» صمیمانه تقدیر و تشکر نماید.

جنابعالی استحضار دارید در قرارداد مذکور منافع کشور به شدت در معرض اضمحلال قرار و به مدت هفت سال هر مترمکعب گاز را ۷/۱سنت در نظر گرفته و از این محل، خسارت غیرقابل جبرانی به کشور وارد می‌شد.

کارکنان دیوان محاسبات در رسیدگی‌های خود به عنوان دفاع از بیت‌المال مسلمین، قرارداد مذکور را در جهت خلاف منافع کشور دانسته و نسبت به ضرر و زیان هنگفت هشدار و اعلام نظر کردند.

خوشبختانه در هزار و پانصد و بیست‌وچهارمین جلسه هیات‌مدیره شرکت ملی نفت ایران، طبق دستور شجاعانه جناب آقای وزیری هامانه وزیر محترم نفت، مراتب بررسی و مقرر شد، برای اصلاح قیمت، به میزان قیمت گاز در قرارداد فروش گاز به ترکیه اقدام گردد. استدعا می‌شود، مقرر فرمایید به نحو مقتضی،‌ از وزیر محترم نفت و هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به خاطر اقدام در جهت تامین منافع کشور، حداقل به مقدار بیست‌میلیارد دلار در طول قرارداد کرسنت تقدیر و تشکر به عمل آید.

محمدرضا رحیمی

رییس کل دیوان محاسبات کشور