دنیای اقتصاد- دو روز پس از انتقادات مدیرمسوول روزنامه کیهان از اظهارات رییس سازمان انرژی اتمی، روز گذشته نیز نماینده اردکان در صحن علنی مجلس، اظهارات اخیر فریدون عباسی، معاون رییس‌جمهور را «عجیب و غیرکارشناسی» خواند و گفت: مسلما این اظهارات تبعات سوء سیاسی، امنیتی و اقتصادی برای مردم دارد. محمدرضا تابش همچنین از مواضع فرمانده سپاه درباره برخورد نظامی با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد. پس از این اظهارات تابش، البته حمید رسایی نماینده تهران در تذکری به انتقاد از اظهارات تابش پرداخت و گفت: سخنان فرمانده سپاه دقیق و به موقع بود.

تابش: دوستان در بیان مواضع‌شان بیشتر اندیشه کنند

بر اساس گزارش خبرگزاری فارس، در جلسه دیروز مجلس، نماینده اردکان طی اخطاری با اشاره به اصل ۴۰ قانون اساسی گفت: طبق قانون هیچ کس نمی‌تواند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر یا تجاوز به منافع عمومی قرار دهد.

وی افزود: متاسفانه طی دو هفته اخیر از طرف برخی مقامات کشوری و نظامی موضع‌گیری‌هایی انجام و اظهاراتی مطرح شده که به منافع ملی ما آسیب رسانده و مسلما تبعات سوء سیاسی، امنیتی و اقتصادی برای مردم عزیز کشور پرافتخارمان ایران اسلامی خواهد داشت.

تابش افزود: اول اظهارات عجیب و غیرکارشناسانه معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در هفته گذشته است. قریب به این مضمون که ما به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاعات غلط می‌دادیم تا گزارش‌ها مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد.

وی ادامه داد: بیان این سخنان عجیب، بی‌اعتمادی آژانس و شورای حکام و سازمان ملل و سوءاستفاده دشمنان و بدخواهان ملت ایران را فراهم ساخته است و به دلیل موقعیت خطیر ما در حل موضوع انرژی هسته‌ای، با مشکلات بیشتری مواجه خواهد ساخت و منافع ملی ما مورد خدشه قرار خواهد گرفت.

تابش همچنین تصریح کرد: دومین موضوع این است که هفته گذشته و اوایل هفته جاری دو اظهارنظر تامل‌برانگیز از طرف فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشتیم بازهم قریب به این مضمون که ما نیروهایی در سوریه و لبنان داریم و جنگ با رژیم غیرمشروع صهیونیستی اتفاق می‌افتد که این اظهارات هم موجب اعتراض دولت لبنان شده و هم اسباب دل‌نگرانی مردم خودمان به واسطه احتمال وقوع جنگ را فراهم ساخته است که مسلما پیامد آن دامن زدن بیشتر به مشکلات اقتصادی خواهد بود.

تابش ادامه داد: خوب است مسوولان عزیز در بیان گفتار و موضع‌گیری‌هایشان بیشتر اندیشه کنند تا سخنان آنان اسباب سوء استفاده دشمنان و بدخواهان ملت ایران نشود و هم پیامدهای سوء در عرصه‌های مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی برای کشورمان نداشته باشد.

اما محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این اخطار گفت:‌ این اخطارها مربوط به دستور مجلس نبود.

رسایی: سخنان فرمانده سپاه دقیق و به موقع بود

حمید رسایی نماینده تهران نیز در تذکری در صحن مجلس، در واکنش به اخطار تابش گفت:‌ سخنان فرمانده عزیز سپاه، سرلشگر عزیزجعفری دقیق و به موقع بود.

وی با بیان اینکه اظهارات فرمانده سپاه درباره لبنان تکرار بیانات مقام معظم رهبری بوده است، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند ما در جنگ ۳۳ روزه دخالت کردیم، در نبرد ۲۲ روزه دخالت کردیم و نتیجه آن را گرفتیم. وی افزود: مجلس از اظهارات سرلشگر جعفری حمایت می‌کند و آن را عزتمندانه می‌داند.