دفتر رییس‌جمهور: احمدی‌نژاد در برخورد با مخالفین خود نیز به اخلاق مقید است

لاریجانی: فیلم منتسب به رییس‌جمهور شیطنت بی.بی.سی بود دنیای‌اقتصاد- پس از دو روز بحث، سرانجام تکلیف واژه مبهم در سخنان محمود احمدی‌نژاد مشخص و معلوم شد که وی در پاسخ به پرسش خبرنگار یکی از رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور گفته است «جدی میگی؟ اوه اوه» و عبارت توهین‌آمیزی به کار نبرده است.

به دنبال انتشار فیلمی که در آن محمود احمدی نژاد سوال خبرنگار بی.بی.سی درباره انتقاد نمایندگان مجلس از همراهان پرشمار وی در سفر به نیویورک را بی پاسخ می‌گذارد و با گفتن کلماتی مبهم دور می‌شود، برخی مدعی شدند که رییس‌جمهور الفاظ نامناسبی را به کار برده است. بررسی چند و چون این ماجرا که در فضای مجازی به شدت پیگیری می‌شد در نهایت با انتشار نسخه‌های با کیفیت‌تری از واکنش احمدی‌نژاد به خبرنگار بی. بی.سی آشکار شد و سپس در واکنش به فضاسازی‌های صورت گرفته پیرامون این موضوع روابط عمومی دفتر رییس‌جمهور نیز این‌گونه اقدامات را «غیرحرفه‌ای» و «ضداخلاقی» توصیف کرد. روابط عمومی دفتر ریاست جمهور این اقدامات را در ادامه «کینه‌توزی و خبرسازی دروغین رسانه وابسته به استعمار پیر (بی.بی.سی) علیه دولت و ملت بزرگ ایران» دانست.

به گزارش ایسنا در تکذیبیه منتشر شده از سوی روابط عمومی دفتر رییس‌جمهور آمده است: «بی‌تردید علت اصلی توسل به این دست اقدامات سطح پایین و مضحک حاکی از عمق کینه و عصبانیت آنان از موفقیت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست بین‌الملل است. اینان به زعم خود در تلاش هستند تا مواضع ضد استکباری و ضد صهیونیستی احمدی‌نژاد را تحت‌الشعاع خبرسازی‌ها و ادعاهای کذب خود قرار دهند. این رسانه مغرض در حالی مدعی بیان ادبیاتی نامناسب از سوی دکتراحمدی‌نژاد شده که رییس‌جمهوری اسلامی ایران به اذعان همگان، حتی در برخورد با مخالفین خود نیز به رعایت احترام و اخلاق مقید است.»

دفتر ریاست جمهوری در این اطلاعیه پاسخ خبرنگار

بی.بی.سی را نیز داده و درخصوص تعداد همراهان احمدی‌نژاد این‌گونه توضیح داده است:‌ «با توجه به اینکه هر ساله ویزای تعداد زیادی از افراد معرفی شده هیات همراه رییس محترم جمهور به سازمان ملل صادر نمی شود و حتی ویزای برخی از افراد معرفی شده پس از اعزام هیات ایرانی صادر می‌گردد، لذا اسامی بیشتری معرفی می‌شوند تا در ترکیب تیم هیات همراه رییس‌جمهور محترم برای انجام ماموریت‌های مختلف در این سفر، هیچ‌گونه مشکلی پیش نیاید.»

لاریجانی: در دام شیطنت‌ها نیفتیم

در همین حال رییس قوه مقننه که در جلسه روز گذشته مجلس با تذکر یکی از نمایندگان درباره ابهامات و ادعاهایی مبنی بر توهین به نمایندگان مجلس مواجه شده بود، ادعاهای منتسب به گفته‌های احمدی‌نژاد را در ردیف دسیسه‌های دشمنان قرار داد.

به گزارش خبرآنلاین، کمال‌الدین پیرموذن نماینده اردبیل در اخطار قانون اساسی با اشاره به سفر رییس‌جمهور به نیویورک و هیات همراهش گفته بود: تعدادی از نمایندگان به لشکر انبوه همراهان رییس دولت و هزینه‌های مربوط به آن اعتراض داشتند. وی تصریح کرد: گویا رییس دولت در پاسخ به این نمایندگان پاسخ نامناسبی داده‌اند! باید به هیات کابینه و رییس پرمهرش گفت این روزگار پریشان ما زدست شما است.

اما علی لاریجانی در واکنش به این تذکر با بیان اینکه فیلم پخش شده از سوی بی.بی.سی درباره سخنان احمدی‌نژاد نادرست است، گفت:‌ این فیلم دسیسه دشمنان بود و ما نباید در دام شیطنت‌های آنها بیفتیم.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: دوستان اگر در این زمینه اخطار دارند، باید بگویم آنچه رییس‌جمهور گفت و در دوربین‌ها نشان دادند، چنین چیزی نبود و دیگران دسیسه کرده‌اند. رییس مجلس افزود:‌ شما باید به اصل موضوع توجه کنید و بعید می‌دانم که این سخنان درست باشد. ‌تلویزیون هم مطلب را به صورت روشن بیان کرد و ما نباید در دام شیطنت‌های دیگران بیفتیم.