دنیای اقتصاد- وزیر کشور دولت نهم در پاسخ به اظهارات معاون اول رییس جمهور در دولت دهم که گفته بود یک عضو طرد شده دولت در زمان تصدیگری‌اش حدود ۲۱ میلیارد تومان را به طور غیر قانونی از وزارتخانه خارج کرده بود گفت که چنین پولی از وزارت کشور خارج نشده بلکه به عنوان وام در اختیار کارکنان این وزارتخانه قرار گرفته است. محمدرضا رحیمی روز یکشنبه در هفتمین جشنواره ملی تعاونی‌های برتر کشور با اشاره به سخنان شخصی (مصطفی پورمحمدی) که در جمع دانشجویان دولت را زیر سوال برده است، گفته بود: کسی که در جمع دانشجویان یکطرفه صحبت کرده و دولت را متهم می‌کند، در واقع به دنبال تعاون در نیکی و تقوا نیست، بلکه به دنبال گناه و آلودگی است و زهر در کام دانشجویان و جامعه می‌ریزد. رحیمی اظهار کرده بود که این شخص در زمانی که در دولت مشغول به‌کار بود و پیش از آنکه از دولت طرد شود، حدود ۲۱ میلیارد تومان که با سود متعلق به آن به بیش از ۳۰ میلیارد تومان بالغ می‌شود، به طور غیر قانونی از وزارتخانه خارج و تاکنون که ۴ سال از آن تاریخ می‌گذرد عودت نداده است. وی در ادامه پیشنهاد داده بود که برای روشن شدن واقعیت، جمعی از دانشجویان متعلق به دانشگاه‌های مختلف در مورد ادعای وی و ادعای بنده تحقیق کنند و به داوری بنشینند.

پورمحمدی چه گفته بود؟

رییس سازمان بازرسی کل کشور اخیرا در جمع دانشجویان درباره پرونده اختلاس بیمه ایران گفته بود که پرونده معاون اول رییس‌جمهور بدون هیچ کم و کاست در سازمان بازرسی مورد بررسی قرار گرفته و به قوه‌قضائیه ارسال شده است. در مرحله بازپرسی هم تحقیق شده، مراحل بازرسی نهایی‌اش هم که در اختیار بنده و شعبه هم نیست، متوقف و به زمان دیگری موکول شده است، برای رعایت مصالحی که بنده هم قبول دارم. آنچه که در این پرونده به عهده ما بوده است درست و دقیق بررسی شده، اما کشور باید با اراده روشن اداره شود. بنده به عنوان یک کارگزار وظایف خود را خوب انجام دادم. ما در حال مدیریت این قضیه هستیم چون معتقدیم کشور باید با اراده‌ای روشن، هوشمند و هماهنگ اداره شود. اگر سرباز ولایت هستیم باید تصمیمات ایشان را اجرا کنیم تا امور به سامان برسد. این اظهارات پورمحمدی با واکنش رییس قوه‌قضائیه مواجه شد و وی با بیان اینکه در پرونده معاون اول رییس‌جمهور کوتاه نمی‌آییم گفته بود که پورمحمدی نباید اسم می‌برد، ادعای ایشان هم صحیح نیست.

واکنش پورمحمدی به اظهارات رحیمی

ولی مصطفی پورمحمدی روز گذشته در واکنش به اظهارات تازه محمدرضا رحیمی به مهر گفته است که مورد اتهامی آقای رحیمی وامی بوده است که به کارکنان وزارت کشور پرداخت شده است. وی افزود: در زمانی که مسوولیت وزارت کشور را بر عهده داشتم به بیش از ۳هزار نفر از کارکنان این وزارتخانه وام پرداخت کردم که وام گیرندگان باید طی یک دوره زمانی آن را برگشت می‌دادند. پورمحمدی گفت: بعد از اینکه وزارت کشور را رها کردم، وزیر بعدی باید در جهت بازپس‌گیری آن اقدام می‌کرده است. وی افزود: بنده سه ماه بعد از پرداخت این وام به کارکنان و کارمندان وزارت خانه را ترک کردم و مسوولان بعدی باید پاسخگو باشند. وی با ابراز تاسف از حضور حاشیه سازان در دولت تاکید کرد: در زمان حضورم در دولت ما همیشه یار دولت بودیم نه بار دولت، اینکه می‌گویند اخراجی‌ها، خودم هم آن را درک نمی‌کنم.