ایلنا نوشت: وزیر کشور گفت: برخی‌ها درباره جابه‌جایی‌های صورت گرفته در استانداری کهکیلویه و بویر احمد و اردبیل ایراد می‌گیرند و می‌گویند در پایان دولت و در یکسال باقی مانده از عمر دولت این عزل و نصب‌ها صلاح نیست؛ چه کسی می‌گوید از عمر دولت یکسال مانده؟ شاید همین مدیران و استانداران که در این دولت مشغول خدمت رسانی هستند در دولت بعدی هم سکاندار امور باشند؛ چرا که اصل شایسته سالاری هم همین است.

وزیر کشور که روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه استانداران سابق و جدید اردبیل سخن می‌گفت، با بیان اینکه دولت در پایان خدمتگزاری هم بیشتر از گذشته فعال است، گفت: برخی می‌گویند دولت در سال آخر سست شده و انگیزه کار و تلاش سال‌های قبل را ندارد ما بیشتر از سال‌های قبل فعال هستیم و دولت نیز به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم است.

نجار افزود: دولت خود بر‌ای جابه‌جایی‌ها تصمیم گرفته و انتظار این است که همه نمایندگان و مسوولان از استاندار جدید حمایت کنند؛ چرا که با همدلی و یکدلی و تعامل حداکثری رشد و توسعه امکان پذیر است در غیر این صورت مردم در این برهه صدمات شدیدی را متحمل خواهند شد.

انتقاد شدید امام جمعه اردبیل

در این مراسم، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه این شهرستان با ابراز گله‌مندی از جابه‌جایی صورت گرفته تصریح کرد: گلایه اول من این بود که چرا استان ما را مبتلا به مدیریت‌های ناپایدار کرده‌اید، اما گلایه دوم من هم این است که سال‌های قبل حداقل در تغییرات و عزل و نصب‌ها با ائمه جمعه مشورتی می‌شد امروز مثل اینکه ائمه جمعه در کشور نامحرم هستند ما هیچ اطلاعی از رفتن و آمدن استاندار سابق و جدید نداشتیم.

سید حسن عاملی افزود: من مقصر اصلی را در این مورد شخص وزیر کشور نمی‌دانم، بلکه مقصر اصلی در این ارتباط انسان‌های کج‌فهمی هستند که اطراف رییس جمهور را گرفته‌‌اند.