تصور نشود احمدی‌نژاد و دوستانش می‌خواهند یک دوره دیگر بمانند

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به سخنان اخیر رییس‌جمهور، خطاب به وی گفت: آقای رییس‌جمهور، طبق قانون اساسی شما و دولت شما با همه تلاش‌ها و توفیقاتش، دو دوره بیشتر نمی‌تواند بماند و دوره بعد به انتخاب مردم مربوط می‌شود. به گزارش ایسنا، حبیب‌الله عسگراولادی در جمع دبیران استان‌های حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: آقای رییس‌جمهور، آنچه باقی می‌ماند خط نظام و اصولگرایی است. وی در ادامه گفت: اگر منظور احمدی‌نژاد این است که خط وی و دولت، خط نظام است و ادامه می‌یابد، این مساله می‌تواند درست باشد ولی نباید گذاشت تصور شود آقای احمدی‌نژاد و دوستانشان می‌خواهند یک دوره دیگر بمانند.

عسگراولادی خطاب به احمدی‌نژاد اظهار کرد: بگذارید مردم برای دور بعد رییس‌جمهور خود را انتخاب کنند. برخی دوستان آقای احمدی‌نژاد نظر دارند که دولت وی هشت ساله نیست، بلکه بیست سال می‌ماند و مردم درباره چنین اظهارنظرهایی سوال دارند.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۲۵ نامزد برای انتخابات ریاست‌جمهوری برای اصولگرایان وجود دارد و اگر منفردان و اصلاح‌طلبان نیز به آن اضافه شوند حدود ۴۰ نامزد وجود دارد ولی ما فقط یک نفر را می‌خواهیم انتخاب کنیم.

واکنش معاون اول قوه قضائیه

در عین حال معاون اول قوه قضائیه نیز درباره اظهارات اخیر رییس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی تاکید کرد که مسوولان با هر اقدامی که وحدت و هماهنگی بین مسوولان را بر هم بزند یا ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه کند به منافع کشور در کوتاه‌مدت و بلندمدت آسیب

رسانده‌اند.

ابراهیم رئیسی، در گفت‌وگو با مهر در خصوص اظهارات اخیر رییس‌جمهور گفت: رهبر معظم انقلاب بر وحدت میان مسوولان و پرهیز از هرگونه اختلاف‌افکنی تاکید دارند و همه مسوولان باید در سخنان خود به این موضوع توجه کنند.

احمدی‌نژاد اخیرا درباره بودن دولت در سال پایانی خود گفته بود: «شما از کجا می‌دانید که امسال سال آخر دولت است؟»