معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی رییس‌جمهور، شرط و اولویت اختصاص بودجه به طرح‌های عمرانی و پروژه‌های مهر ماندگار را «میزان پیشرفت کار» و «اتمام در سال جاری» عنوان کرد.

رحیم ممبینی در گفت‌وگو با فارس، در مورد پرداخت بودجه‌های عمرانی در سال‌جاری گفت: دو اصطلاح تخصیص و واگذاری در مورد بودجه‌های عمرانی وجود دارد که امسال تخصیص بودجه‌های عمرانی بر اساس میزان پیشرفت کار انجام می‌شود. وی توضیح داد: به این معنا که طرح‌های دارای پیشرفت بالای ۷۰ تا ۸۰ درصد، در فهرست تخصیص بودجه قرار می‌گیرند، البته موارد استثنا هم وجود دارد، ولی اولویت در طرح‌های عمرانی پیشرفت مناسب است.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: طرح‌هایی که پیشرفت مناسب داشته و امکان اتمام طرح تا پایان سال جاری یا پایان سال مالی بودجه- یعنی ۳۱تیر ۹۲ -دارند، در اولویت تخصیص بودجه قرار می‌گیرند.

وی افزود: از مجموع اعتبارات ۴۰ هزار میلیارد تومانی عمرانی در سال‌جاری، طبق این اولویت‌ها تاکنون ممکن است، برای تمام طرح‌ها حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد بودجه اختصاص داده شود، اما طرح‌هایی که دارای پیشرفت بوده و قابل اتمام هستند، اختصاص بیش از این پیدا کرده است.

ممبینی گفت: در مورد طرح‌های مهر ماندگار که حدود ۹۰۰ طرح را شامل می‌شود، از این تعداد ۴۱۷ طرح از محل منابع عمومی بودجه در پیوست شماره یک قانون بودجه تامین و بقیه این طرح‌ها از محل سرمایه‌گذاری شرکت‌های دولتی که دارای ردیف اعتباری است، پرداخت می‌شود.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور گفت: در طرح‌های مهر ماندگار نیز بر اساس پیشرفت طرح منابع پرداخت می‌شود و این منابع متناسب با درآمدهایی است که از محل شرکت‌های دولتی به دست آمده است.

ممبینی گفت: طرح‌های مهر ماندگار دارای دو منبع تامین مالی یکی منابع عمومی بودجه و دیگری منابع شرکت‌های دولتی است. از محل کل رقم ۴۲۵ هزار میلیارد تومانی بودجه شرکت‌های دولتی، رقمی معادل ۹۶هزار میلیارد تومان به طرح‌های سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها اختصاص می‌یابد.