شهردار تهران در مراسم بهره برداری از ۸۸۰ دستگاه اتوبوس،‌ تاکسی و ون گفت: در اجرای طرح‌های حمل‌و‌نقل عمومی نباید به شعار و گفته بسنده شود، بلکه باید مجلس و‌ دولت ‌در سیاست‌گذاری‌ها و واگذاری اعتبارات و امکانات از بودجه عمومی به حمل‌ونقل عمومی اولویت دهند نه به خودروهای شخصی. به گزارش ایسنا قالیباف گفت: این در حالی است که هم اکنون بسیاری از سرمایه ملی کشور در بخش حمل‌ونقل شخصی هزینه می‌شود و توجه به حمل‌ونقل عمومی در شعار در اولویت است نه در عمل. به طوری که در یارانه بنزین، حمل‌ونقل شخصی را در اولویت قرار داده‌ایم.

شهردار تهران کیفیت پایین خودروهای حمل‌ونقل عمومی را از دیگر مشکلات بیان و تصریح کرد: اتوبوس‌ها و سایر خودروهای حمل‌ونقل عمومی از نظر ایمنی، ‌رفاه و رعایت کرامت انسانی از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند و همه این مسائل نشان می‌دهد که حمل‌ونقل عمومی در کشور ما در اولویت قرار ندارد و تنها در حرف و گفتار به آن توجه می‌شود. وی تصریح کرد: راه‌حل معضل ترافیک تهران توسعه حمل‌ونقل عمومی و گذاشتن ضوابط سخت و سنگین برای خودروهای شخصی است و تنها از این طریق می‌توان آلودگی‌هوا و خسارت‌های اقتصادی ناشی از ترافیک را حل کرد.

قالیباف درباره حل مشکل ترافیک با سهمیه‌بندی بنزین گفت: هم‌اکنون بنزین با سهمیه‌بندی تک‌نرخی می‌شود، اما طبق پیش‌بینی‌ها احتمال دو‌نرخی شدن و فروش به صورت آزاد هم وجود دارد، ولی معضل ترافیک با سهمیه‌بندی حل نمی‌شود و تنها راه‌حل این معضل توسعه حمل‌ونقل عمومی است.