عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره مسائل و مشکلات فرزندان ازدواج موقت گفت: برای حل مشکلات فرزندان ازدواج موقت، دولت لایحه به مجلس ارائه دهد تا مجلس قوانین لازم را تصویب کند.

محمد عباسپور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به این‌که طرح ترویج ازدواج موقت تا کنون سه بار مطرح شده است، افزود: باید بیشتر به موضوع ازدواج موقت پرداخت و ریشه‌های فکری، شرعی و تاریخی آن را مطرح کرد. وی با بیان این‌که ازدواج موقت موضوعی است که علمای حوزه باید بیشتر به آن بپردازند، گفت: باید برخی مسائل موجود بین جوانان کشور را هدایت و انرژی و فرصت‌های موجود را رهبری کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به این‌که آمار آسیب‌های اجتماعی کشور در مقایسه با کشورهای مسلمان دیگر بالا است، اظهار کرد: باید توجه ویژه‌ای به مسائل اخلاقی، آمار بالای طلاق و فرار دختران شود.

عباسپور با تاکید بر این‌که ازدواج موقت می‌تواند در کاهش جرایم اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی موثر باشد، افزود: غرایز، احساسات، عواطف و استعدادها را باید هدایت و رهبری کرد.

ازدواج موقت محترم است

در همین حال امام جمعه باقرشهر تاکید کرد که ازدواج موقت به اندازه ازدواج دایم در اسلام محترم است و این‌ دو در اسلام تفاوتی ندارند.

سیداحمد حسینی با اشاره به این‌که در اسلام ازدواج موقت مثل ازدواج دائم است و تفاوت آن مدت زمانی است که در ازدواج موقت ذکر می‌شود، گفت: ازدواج موقت هم می‌تواند سبب کاهش مشکلات زنان سرپرست خانوار شود، هم اگر شرایط لازم مهیا نباشد می‌تواند با توجه به حضور فرزندان این زنان مشکلاتی را برای آنها به وجود آورد.

وی با بیان این‌که ازدواج موقت نیز مانند ازدواج دائم شرایط و ضوابط خود را دارد، افزود: در ازدواج موقت زن نفقه ندارد و فقط مهریه دارد.

امام جمعه باقر شهر اظهار کرد: ازدواج موقت برای دختران و پسران جوان توصیه نمی‌شود چرا که با ازدواج موقت، سن ازدواج دائم بالا می‌رود.