تاکید احمد‌ی‌نژاد بر مبارزه با مفاسد اقتصادی

رییس‌جمهوری در آخرین سفر از دور اول سفرهای استانی‌اش دیروز به همراه هیات دولت به استان سمنان سفر کرد، تا زادگاهش را به عنوان آخرین استان برای سفر انتخاب کرده باشد. محمود احمدی‌نژاد که در بیشتر سفرهای استانی‌اش ضمن اشاره به تلاش‌های دولت برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری، مردم را به فعالیت‌های اقتصادی دولت امیدوار می‌کرد، دیروز نیز بر عزم دولتش برای مبارزه با فساد اقتصادی تاکید کرد و افزود: وقتی با برخی مفاسد اقتصادی برخورد می‌کنیم و از آنها می‌پرسیم که این سرمایه را از کجا آورده‌اند می‌گویند: قبل از انقلاب ما وضع‌مان خوب بود، در حالی که سن این افراد کمتر از سن انقلاب است و وقتی از آنها می‌پرسیم چرا به افراد خاص پول داده‌اید، می‌گویند می‌خواستیم کار خیر کنیم و معلوم نیست، چرا کار خیر فقط برای افراد خاصی است.

ریاست‌جمهوری اظهار کرد: بیش از ۳۰ تصمیم مهم در عرصه اقتصادی، ۷۰ تصمیم در امور زیربنایی و بیش از ۵۰تصمیم درباره مسایل فرهنگی، آموزشی و ورزشی برای استان سمنان در دستور کار دولت است. به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد در جمع مردم سمنان خطاب به دشمنان ایران گفت: شما ملت ایران را تجربه کرده‌اید، این ملت از حق مسلم خود در موضوع هسته‌ای ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد.

رییس‌جمهوری افزود: اگر با خشم و تهدید با ملت ایران صحبت کنید، ملت ایران به دهان تهدیدکنندگان خواهد کوبید. رییس‌جمهوری با اشاره به قطعنامه‌های صادر شده در شورای امنیت علیه ملت ایران گفت: همان طور که قطعنامه‌های قبلی تاثیری در اراده ملت ایران نداشت، صدور قطعنامه جدید نیز فایده‌ای برای شما ندارد و تنها منجر به ‌اتحاد و وحدت بیشتر ملت ایران خواهد شد. وی با بیان اینکه باید همه اقداماتی که در کشور صورت می‌گیرد و بویژه رفتار اقتصادی مسوولان، در مقابل چشمان مردم شفاف باشد، گفت: هر جا پنهان- کاری وجود داشته باشد، زمینه بروز و رشد فساد خواهد بود.

رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: همه تصمیماتی که به مربوط به امور اقتصادی و اجتماعی مردم است باید شفاف باشد و مردم از حق خود آگاه و مطلع باشند. احمدی نژاد با تاکید بر اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مدیران متعهد و مومن برای خدمت به مردم مسوولیت پذیرفته‌اند، گفت: متاسفانه اعمال و رفتار عده‌ای کم از افراد که منافع خود را بر منافع مردم ترجیح می‌دهند و به دنبال سوء استفاده از مسوولیت خود هستند، چهره عمومی خدمتگزاران را زیر سوال برده است. وی افزود: در مسائل جهانی نیز عدالت پایه مناسبات جمهوری اسلامی ایران است. رییس‌جمهوری افزود: در سیاست خارجی سخن ما خطاب به قدرتهای زورگو، عدالت و قانون است و معتقدیم عدالت جهانی این نیست که چند کشور خاص همه چیز را برای خود بخواهند و حق کشورهای دیگر را پایمال کنند.