تندر به خیابان‌های تهران رسید

خودروسازان موظف به ارائه ۱۰سال خدمات پس از فروش شدند

طرح حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو دیروز به تصویب مجلس رسید.

واردات خودرو در دو ماه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶/۲برابر شد

ایران در سال گذشته یک‌میلیون و ۱۰۰هزار خودرو تولید کرد سرانجام پس‌از چهارسال کشمکش از مرحله قرارداد تا تولید

تندر به خیابان‌های تهران رسید

اولین سری خودروهای تندر - ۹۰ روز گذشته با حضور رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مدیران عامل ایران‌‌خودرو و سایپا و همچنین مدیرعامل شرکت رنو نیسان به متقاضیان تحویل داده شد.

واگذاری اولین سری خودروهای تندر۹۰ در حالی صورت گرفت که شرکت پارس‌خودرو روز سه‌شنبه در مراسم پنجاهمین سالگرد این شرکت و با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس به صورت نمادین خودروی تندر۹۰ را به متقاضیانی که در اواخر اردیبهشت‌ماه به صورت قرعه‌کشی اسامی آنها اعلام شده بود واگذار کرد.

در قرعه‌کشی انجام‌شده توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با حضور نمایندگان شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا مقرر شد در فاز اول تعداد ۲۴۰۰دستگاه از این خودرو که به تفکیک ۱۲۰۰دستگاه آن متعلق به شرکت ایران‌خودرو و ۱۲۰۰دستگاه آن متعلق به شرکت سایپا است در اختیار مشتریان قرار گیرد.

آنچه گذشت

شرکت رنو، خودرو تندر۹۰ که اولین محصول از مجموعه خودروهای پلت فرم X۹۰ است را در سال ۲۰۰۴ معرفی کرد و این گام اول همکاری مشترک بزرگ‌ترین خودروسازان داخلی ایران با یکی از بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین خودروسازان جهانی بود. در کلاس خودروهای سدان، تندر۹۰ بهترین تناسب قیمت را دارا است. فضای اختصاص یافته به ۵ سرنشین و حجم صندوق این خودرو در کلاس خود بی‌نظیر است. قابلیت‌های گوناگون این خودروی مدرن به ویژه استحکام و عمر مفید بالای آن، کلیه پیش‌فرض‌های تعریف‌شده هنگام مطالعه پروژه را تامین می‌کند. همچنین با برخورداری از آخرین دستاوردهای فناوری در زمینه طراحی، تندر۹۰ با تمامی استانداردهای رایج بین‌المللی، اروپایی و همچنین استانداردهای بازارهای فروش مورد هدف خود مطابقت می‌کند.

قیمت تندر - ۹۰

پیش‌فروش این خودرو از ۱۲ اسفندماه ۱۳۸۵ به مدت ۵روز از طریق شبکه فروش ایران‌خودرو و سایپا صورت گرفت. فروش این خودرو با نشان رنو این خودرو را جزو محصولاتی قرار می‌دهد که نیازهای مشتریان ایرانی را برآورده می‌کند. این خودرو در بازار ایران در سه مدل STD (استاندارد)، DLX (دولوکس)، SLX‌(سوپر لوکس) با موتور ۱۶۰۰سی‌سی (۱۶ سوپاپ با قدرت خروجی ۱۰۵ اسب) با قیمت‌های ۸۳، ۹۶ و ۱۰۶میلیون ریال در رنگ‌های سفید، مشکی و نوک‌مدادی عرضه می‌شود.

در هر مدل از این خودرو سطوح متفاوتی از تجهیزات و امکانات از جمله در طراحی خارجی، طراحی داخلی، راحتی و آسایش و ایمنی در نظر گرفته شده است. از آنجا که یکی از موارد پراهمیت برای شرکت‌های سازنده سطح بالای ایمنی محصولاتشان است و از سوی دیگر با توجه به الزامات اداره استاندارد نسبت به وجود کیسه هوای سمت راننده، خودروی تندر۹۰ اولین خودروی ساخت داخل است که مجهز به کیسه هوای راننده در ساده‌ترین مدل خود از نظر تجهیزات نیز است.

مشروح خبر واگذاری تندر ۹۰ درصفحه خودرو (۳۲) درج شده است.

رنگ‌بندی تندر ۹۰