نگاه سوم- تجمع بزرگ سینماگران ایران، در اعتراض به پخش سی‌دی‌های قاچاق ساعت ۱۰ و نیم صبح روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد ماه در محل موزه‌ سینما برگزار می‌شود. علی معلم سخنگوی هیات مدیره خانه سینما که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با بیان این مطلب ادامه داد: ‌این تجمع برای دفاع از حقوق تضییع شده سینما برگزار و در آن خواسته‌های کلی خانه سینما و نهادهای سینمایی کشور برای احقاق این حقوق مطرح می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: برگزاری این تجمع هشداری برای انجام اقدامات جدی در حل مشکل قاچاق فیلم و دیگر حقوق تضییع شده سینماگران ایران باشد.

معلم افزود: طی چند روز اخیر شاهد اقدامات مفیدی از سوی نهادهای گوناگون همچون قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی و شهرداری تهران بوده‌ایم که این اقدامات خود تاکیدی است بر اینکه عزم خانه سینما در حل این مشکل کاملا مشروع، قانونی و حقوقی است.

به اعتقاد او، این تجمع برای حفظ کیان سینمای ایران انجام می‌شود که خوشبختانه مسوولان سینمایی و نمایندگان مجلس و مقامات مسوول، پیگیر حل این مشکل هستند.

معلم در ادامه با تاکید بر اینکه این تجمع گردهمایی و هم‌اندیشی صنفی اهالی سینماست، از مسوولان مربوط همچون شورای شهر، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، نیروی انتظامی و ... دعوت کرد تا در این تجمع صنفی شرکت کنند.