رهبرمعظم ‌انقلاب: روند غیرعادلانه مناسبات بین‌المللی به ‌سوی اضمحلال پیش‌ می‌رود

رهبر معظم انقلاب اسلامی ‌در دیدار دانیل اورتگا رییس جمهوری نیکاراگوئه و هیات همراه تاکید کردند: روند غیرعادلانه مناسبات بین‌المللی به سوی اضمحلال و آینده‌ای کاملا متفاوت پیش می‌رود.

حضرت آیت‌ا... سیدعلی خامنه‌ای تصریح کردند: کشورها و ملت‌های مستقل، مبارز و ضد سیاست‌های آمریکا، با اتحاد و ایستادگی، موجب تقویت جبهه طرفدار عدالت در مناسبات بین‌المللی و تسریع در روند عادلانه ‌شدن این مناسبات خواهند شد. مقام معظم رهبری به ‌نشانه‌های اضمحلال روند غیرعادلانه مناسبات بین‌المللی ‌اشاره کردند و افزودند: یکی از نشانه‌ها این است که بعد از فروپاشی بلوک شرق و اتحاد جماهیر شوروی، آمریکا که درصدد تشکیل امپراتوری تک محوری قدرت در جهان بود، به هدف خود نرسیده، زیرا امروز آمریکا منفورترین دولت در دنیا است. رهبر انقلاب اسلامی در همین خصوص خاطرنشان کردند: رییس جمهور آمریکا به هر کشوری در آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین و خاورمیانه سفر کند با تظاهرات گسترده اعتراض‌آمیز مواجه خواهد شد و حتی در اروپا نیز اکنون با تظاهرات و خشم مردمی مواجه است و چنین مساله‌ای هیچگاه در دنیا سابقه نداشته است. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای نشانه دیگر تغییر روند مناسبات غیرعادلانه بین‌المللی را قدرت گرفتن نهضت‌های ضدآمریکایی به ‌ویژه تشکیل نظام جمهوری اسلامی در ایران و قدرت روزافزون آن با وجود همه فشارها دانستند و افزودند: در سال‌های اخیر در آمریکای لاتین، دولت‌های ضد آمریکایی یکی پس از دیگری بر سر کار آمدند و در هرکشوری‌ از دنیای ‌اسلام نیز اگر انتخابات برگزار شود، گروه‌ها و اشخاصی رای خواهند آورد که بیش از دیگران ضدآمریکایی باشند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه تحقق مناسبات عادلانه بین‌المللی هدف مقدسی است که لازمه آن مجاهدت، امید و ایستادگی است، خاطرنشان کردند: هنگامی که در دنیا دو قدرت وجود داشت، جمهوری اسلامی ایران با شعار نه شرقی و نه غربی مقابل آنها ایستادگی کرد و اکنون نیز ملت ایران در مقابل همه فشارها ایستاده و خواهد ایستاد، زیرا تنها راه رسیدن به ‌قله‌های پیشرفت، تحمل سختی‌ها است.

ایشان همکاری میان کشورها و ملت‌های مستقل و مبارز را ضروری خواندند و تاکید کردند: روابط جمهوری اسلامی ایران و نیکاراگوئه روابطی منطقی، متین و به نفع هر دو کشور است که باید بیش از پیش در همه زمینه‌ها گسترش یابد.