وزارت دفاع اسرائیل از پرتاب ماهواره جاسوسی برای کنترل تحولات در منطقه خبر داد.

آسوشیتدپرس گزارش داد که وزارت دفاع اسرائیل در بیانیه‌‏ای اعلام کرد که ماهواره «Ofek۷» پرتاب شد و با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت. بر اساس گزارش «رادیو ارتش» اسرائیل، قدرت تفکیک این ماهواره برای تشخیص اشیا ۷۰سانتیمتری در روی زمین بسیار کافی است. وزن این ماهواره ۳۰کیلوگرم و طول آن ۳/۲متر است و دست‌‏کم چهار سال فعالیت می‌‏کند. این ماهواره قرار است جایگزین ماهواره «Ofek۵»شود که تقریبا پنج سال است که در مدار زمین قرار گرفته است. یکی از مقامات ارشد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی گفت: این ماهواره احتمالا می‌تواند به ما کمک کند تغییرات و پیشرفت‌های داخل ایران را دنبال کنیم.

تهدیدهای یک سناتور یهودی

همزمان باتهدیدهای فزاینده و روزانه آمریکا و اسرائیل علیه ایران، واشنگتن، شورای امنیت راتحت فشار گذاشته تا بخاطر اظهارات رییس‌جمهوری ایران درباره اسرائیل، یک بیانیه صادر کند. نشست شورای امنیت دراین‌باره قرار بود روز دوشنبه برگزار شود.

این درحالی است که حتی روز یکشنبه نیز ژوزف لیبرمن سناتور یهودی طرفدار سرسخت اسرائیل در سنای آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی بی‌اس گفته که آمریکا باید برای حمله به داخل خاک ایران نیز آماده باشد.

به گزارش ایرنا، چنین درخواستی یک تهدید علنی علیه یک عضو دیرینه سازمان ملل است که شورای امنیت باید با دوری جستن از سیاست‌های واشنگتن، چنین اظهاراتی را صریحا محکوم کند.

سناتور یهودی طرفدار سرسخت اسرائیل در سنای آمریکا همچنین هرنوع مذاکره با تهران را رد کرد و گفت که ما نمی‌توانیم درباره برنامه هسته‌ای آنها گفت‌وگو کنیم.

وی که از هر حمله دولت بوش به کشورهای اسلامی حمایت کرده و بخاطر چنین سیاستی عملا دمکرات‌ها او را از اردوگاه خود طرد کردند، در ادامه این گفت و گو به تمجید از سیاست‌های اسرائیل پرداخت.

لیبرمن گفت اگر ما در مقابل ایران کوتاه بیاییم آنها به عنوان علامت ضعف به این حرکت ما نگاه می‌کنند و ما بهای آن را در عراق، منطقه و نهایتا در کشور می‌پردازیم.