امید در بخش‌خصوصی ایران

محمود اسلامیان

بخش‌خصوصی ایران سال‌ها است به دلیل تفکرات اثرپذیر سیاست‌گذاران از سوسیالیسم اجتماعی و اقتصادی تحقیر می‌شود. پرچم این برخوردها در هر دوره‌ای به دست گروهی قرار می‌گیرد. آنانی که کارآفرینی و تولید ثروت را گناه می‌دانند و دل به توسعه در اقتصاد دولتی خوش نموده‌اند. امروز پس از سال‌ها این نگرش شکست‌خورده، این شکست در دنیا و ایران به صورت یکسانی تجربه شده است.

تنفیذ اصل ۴۴ موج امیدی در کارآفرینان بخش‌خصوصی ایجاد نمود. هرچند در عمل آن‌گونه که انتظار می‌رفت به دلیل ریشه‌‌های غلط فرهنگی، امکان اجرایی شدن اصل۴۴ فراهم نگردید تا آنجا که رهبر معظم انقلاب در جمع مسوولان کشور ضمن انتقاد از روند اجرایی اصل ۴۴ به بیان موضوعات بسیار مهمی پرداختند. ایشان تولید ثروت و در کنار آن اجرای عدالت را امر پسندیده‌ای دانسته و خواستار برخورد جدی همه قوا در اجرایی کردن اصل ۴۴ شدند.پیام برای فعالیت اقتصادی عقل‌گرا بسیار روشن است. رهبر معظم انقلاب نفر اول کشور، از تولید ثروت، اجرای عدالت و کارآفرینان بخش‌خصوصی، آنانی که برای عزت میهن اسلامی صادقانه تلاش می‌کنند دفاع فرمودند. ایشان تلاش برای اجرای اصل ۴۴ را نوعی جهاد برشمردند. این بالاترین حمایت از کارآفرینان بخش‌خصوصی طی سه دهه اخیر است. این دلگرمی و جدیت رهبر عزیز انقلاب در اجرای اصل ۴۴، موجی از نشاط و شور و امید را در فعالان و کارآفرینان ایجاد نمود.

این شور باعث حضور گسترده در انتخابات اتاق بازرگانی در ۲ اسفند گردید.کارآفرینان بخش‌خصوصی احساس می‌کنند مورد توجه و عنایت قرار گرفته‌اند. احساس می‌کنند از آنان برای آبادی کشور دعوت به عمل می‌آید. این دعوت از سوی بالاترین نهاد تصمیم‌گیری کشور صورت می‌پذیرد. حال بر بخش‌خصوصی است که با درایت، هوشمندی و احساس مسوولیت این دعوت را لبیک گوید و در کنار حمایت رهبری نظام و مسوولان کشور با اراده جدی و به عشق مردم و ایران اسلامی و تلاش خالصانه به آبادی کشور همت گمارند.

بر مسوولان کشور است که مکانیزم‌های اجرایی اصل ۴۴ را به گونه‌ای طراحی نمایند که روح و هدف اصل ۴۴ مدام مورد توجه قرار گیرد و این نشاط ملی را برای سازندگی کشور مضاعف نمایند.