مشاور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، از معافیت مالیاتی واحدهای مسکونی استیجاری تا سقف ۱۵۰متر مربع در تهران و ۲۰۰متر مربع در شهرستان‌ها، خبر داد.

به ‌گزارش ایرنا، محمد متین افزود: رشد افسار گسیخته اجاره بهای مسکن ایجاب می‌کند تا این سازمان تدابیر مناسبی را برای بهره‌مندی تمام مالکان واحدهای استیجاری از تسهیلات قانونی به اجرا درآورد. وی اظهار کرد: اعلام اخبار مرتبط با معافیت‌های مربوط به‌واحدهای مسکونی استیجاری از جمله تدابیر اولیه‌ای است که می‌تواند بر کاهش آثار روانی حاکم بر بخش مسکن، تاثیر مثبتی داشته و تمام مالکان واحدهای استیجاری و مستاجران با اطلاع به موقع از آن، نسبت به بهره‌مندی از معافیت‌ها اقدام کنند.

متین افزود: تمام واحدهای مسکونی استیجاری تا ۱۵۰متر مربع زیر بنا در تهران و ۲۰۰متر مربع زیر بنا در شهرستان‌ها از ۱۰۰درصد مالیات بر اجاره مسکن معاف هستند.

متین افزود: همچنین تمام صاحبخانه‌هایی که تنها از درآمد اجاره مسکن امرار معاش می‌کنند، درآمد ماهانه آنها تا سقف دو میلیون و ۲۷۰هزار ریال و سالانه ۲۷میلیون و ۷۲۳هزار ریال نیز از مالیات بر درآمد اجاره املاک معاف است.

وی گفت: مالکان مجتمع‌های مسکونی دارای بیش از سه واحد استیجاری که با الگوی مصرف مسکن بنا به اعلام وزارت مسکن و شهرسازی ساخته شده یا می‌شوند در طول مدت اجاره از ۱۰۰درصد مالیات بر درآمد املاک اجاری، معاف هستند.