نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه دیروز خود با یک فوریت، لایحه‌ای موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی آن وزارت کار و امور اجتماعی موظف است نسبت به فراخوان و آموزش کارگران شاغل در کارهای ساختمانی اقدام و کارت مهاجرت برای آنها صادرکند.

به گزارش ایسنا، در صورت تصویب نهایی این لایحه کارگران شاغل در کارهای ساختمانی اعم از ایجاد یا توسعه ساختمان، تجدید بنا، تعمیرات اساسی و یا تخریب مربوط به ساختمان، دارای کارت مهارت فنی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و به ترتیب مندرج در این قانون با نام‌نویسی و اخذ کد ملی نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه می‌شوند. نمایندگان همچنین به یک فوریت طرحی رای مثبت دادند که در صورت تصویب نهایی آن، نام، وظایف و ساختار کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و تلفیق مجلس تغییر می‌یابد. به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس در نشست دیروز خود به بررسی یک فوریت این طرح با عنوان طرح «الحاق یک تبصره به ماده ۲۹ و اصلاح مواد ۳۹ در تغییر نام، وظایف و ساختار کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و تلفیق و ۲۱۳آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی» پرداختند و آن را تصویب کردند.

براساس ماده واحده این طرح‌و درصورت تصویب نهایی آن، «کمیسیون محاسبات و تلفیق برنامه و بودجه» در مجلس متشکل از ۴۸نفر تشکیل خواهد شد. این کمیسیون ۱۵روز پس از تشکیل کمیسیون‌های تخصصی مجلس در آغاز هر دوره قانونگذاری با معرفی چهارنماینده از هر کدام از کمیسیون‌های تخصصی ۱۲ گانه مجلس به عنوان کمیسیون دائمی رسیدگی به امور محاسبات و تلفیق برنامه و بودجه تشکیل می‌شود.

همچنین در صورت تصویب نهایی این طرح یک فوریتی، اعضای این کمیسیون برای مدت چهار سال انتخاب می‌شوند و همزمان عضویت کمیسیونی را که از طرف آن معرفی شده‌اند، خواهند داشت.

در جلسه علنی دیروز کلیات طرح دو فوریتی اصلاح قانون الزام سازمان‌های بیمه‌گر به پرداخت خسارت‌های متفرقه نیز رای نیاورد. کلیات این طرح دوفوریتی ۱۰۷رای مخالف را کسب کرد. در صورتی که این طرح به تصویب مجلس می‌رسید سازمان‌های بیمه‌گر موظف می‌شدند هزینه درمانی سرپایی را نیز پرداخت کنند.

نمایندگان همچنین به دو فوریت طرح «تمدید زمان هزینه اعتبارات طرح‌های ورزشی نیمه‌تمام کشور تا پایان مهرماه۱۳۸۶» رای منفی دادند.

بعد از به تصویب نرسیدن دو فوریت این طرح، پیشنهاد یک فوریت آن مطرح شد که در رای‌گیری به عمل آمده، یک فوریت نیز به تصویب نرسید.

دیروز نمایندگان مجلس طرحی دیگر را نیز به تصویب رساندند که از تاریخ تصویب آن بخشی از اعتبارات خدماتی حمایتی زنان سرپرست خانوار و معلولان که در بودجه سال ۸۶ از بهزیستی جدا و به کمیته امداد الحاق شده بود، از اعتبارات کمیته امداد کسر و به سر جمع بودجه سازمان بهزیستی کشور افزوده می‌شود. دو فوریت این طرح در جلسه علنی هشتم خرداد مجلس شورای اسلامی تصویب و کلیات آن نیز در جلسه‌ی علنی قبلی مجلس تصویب شده بود.