قالیباف: تابه حال یک بار هم لابی نکرده‌ام

حکم شهردار را از بلاتکلیفی خارج کنید

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: اعضای شورای شهر تهران همچنان منتظر صدور حکم شهردار از سوی وزیر کشور هستند.

به گزارش ایسنا خسرو دانشجو پس از پایان دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که همچون هفته گذشته در دو بخش با حضور و بدون حضور مستمع برگزار شد به خبرنگاران گفت: تعجب می‌کنم چرا همچنان صدور حکم شهردار بلاتکلیف است.

وی افزود: از وزیر کشور استدعا دارم هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف شهردار اقدام و حکم شهردار را از بلاتکلیفی خارج کند.

وی در خصوص مهلت زمانی صدور حکم شهردار گفت: مهلت زمانی محل اختلاف است ولی همچنان که از قبل اعلام کردم حکم شهردار باید فارغ از این مسایل هر چه سریعتر صادر شود؛ زیرا تاخیر در صدور حکم به صلاح شهر نیست. شهردار تهران گفت: موارد مطرح شده از سوی کمیته تحقیق و تفحص تاسیس تعاونی اعتباری شهر مبنی بر اینکه سهام بانک سرمایه و هزینه‌های بدون سند از موارد تخلف شهرداری است را به عنوان تخلفات شهرداری نمی‌پذیرم.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف شنبه شب با حضور در برنامه تلویزیونی زنده نگاه یک به پرسش‌های مطرح شده پاسخ داد.

وی درباره امضای حکم خود گفت: هنوز حکم بنده امضا نشده است، با این حال من زیاد به حاشیه‌ها نمی‌پردازم و این تصمیمی بوده که در شورای شهر گرفته شده و یک‌سری مراحل اداری دارد که در حال انجام است.

وی در خصوص گرفتن امتیاز در قبال رای مثبت به او، گفت: منطقی نمی‌دانم که کسی رایی بدهد تا بر اساس آن امتیازی بگیرد به خصوص که نه اصولگرایان و نه اصلاح‌طلبانی که در شورای شهر به بنده رای دادند، هیچ کدام مطلقا چنین پیش شرط‌هایی نداشتند.

وی افزود: بنده چنین روحیه‌ای ندارم و از همان وقتی که به مجموعه شهرداری وارد شدم، اعلام کردم که تا کنون در زندگی‌ام به‌رغم اینکه خرد جمعی را قبول دارم، اما حتی یک بار هم لابی نکرده‌ام. وی افزود: خود را آماده کرده‌ام که تا شورای شهر هست، من هم باشم، مگر اینکه شورا بگوید که بنده را نمی‌خواهد.

وی در باره مدیریت اتوبوسی گفت: طبیعتا وقتی با اتوبوس می‌برند باید جاهای خالی موجود را پر کرد. وی افزود: وقتی در یک زمان بیش از ۷۰ مدیر با هم، پست خود را خالی کرده و رفتند پس باید هر چه سریعتر جایگزینی برای آنها پیدا کرد، اما همواره به عنوان شهردار تهران معتقدم که برای افرادی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت می‌کنند باید سه اصل شایسته سالاری، شایسته‌گزینی و شایسته‌پروری ملاک گزینش و انتخاب باشد.

شهردار تهران در خصوص راهیابی نیافتن به جلسات هیات دولت، گفت: احمدی نژاد نیز که چند سال پیش در سمت شهردار تهران مشغول به فعالیت بودند، بارها از راه نیافتن شهردار تهران به جلسات هیات دولت گلایه داشته و همواره بر این ضرورت تاکید می‌کردند اما از این گذشته شهرداری عضو رسمی دولت نیست، اما عرف این بوده که همیشه در جلسات هیات دولت حاضر می‌شد، حال آن که در حال حاضر این قضیه مهم نیست.

وی با تاکید بر این که سهمیه‌بندی بنزین مشکل ترافیک را حل نمی‌کند گفت: سهمیه‌بندی بنزین تاثیری در کاهش ترافیک نخواهد داشت و در مقابل مشکلات و زحمت مردم را زیاد می‌کند.

شهردار تهران افزود: البته اگر از منظر عدالت اجتماعی به مساله سهمیه‌بندی نگاه کنیم، منطقی و درست است، زیرا در کشوری که حدود ۷۰میلیون نفر جمعیت دارد، حدود ۷میلیون خودرو وجود دارد و تعداد زیادی از خانواده‌ها از بنزین استفاده نمی‌کنند، در حالیکه بنزین سرمایه ملی و متعلق به همه مردم است.

حکم شهردار با ملاحظه امضا می‌شود

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر کشور گفت: با توجه به فرصت قانونی پیش‌بینی شده، حکم شهردار تهران امروز به امضای وزیر کشور می‌رسد.محمدحسین موسوی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گرچه تخلفاتی درخصوص شهرداری تهران گزارش شده ولی به دلیل اینکه به مرحله تایید نهایی و صدور حکم نرسیده، حکم شهردار تهران با ملاحظات قانونی به زودی صادر می‌شود.