وزیر جهادکشاورزی در نامه‌ای به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواستار بررسی پرداخت بدهی ۲۵‌میلیارد تومانی دولت به صندوق پنبه شده است.

مدیرعامل صندوق پنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اظهار نگرانی از تمایل صنایع نساجی به خرید پنبه داخلی گفت: در شرایط فعلی که ۱۰هزار تن پنبه تولیدی سال گذشته در انبار کارخانه‌های پنبه پاک کنی باقی مانده، صنایع نساجی ترجیح می‌دهند که از پنبه‌های وارداتی استفاده کنند به طوری که براساس برخی گزارش‌ها در هشت ماه گذشته ۶۰‌هزار تن پنبه وارد کشور شده است. به گفته محمد حسین کاویانی، با توجه به اینکه صنایع نساجی سالانه به ۱۲۰‌هزار تن پنبه نیاز دارند اما به دلیل بالا بودن قیمت پنبه داخلی اقدام به خرید محصول خارجی می‌کنند.

وی میزان تولید پنبه حلاجی شده را درسال جاری حدود ۸۰‌هزارتن اعلام کرد و افزود: با توجه به مشکلات فعلی صنعت پنبه، امسال کشاورزان به‌ویژه دراستان‌های گلستان، مازندران و اردبیل که پنبه با کیفیتی دارند، استقبالی از کشت پنبه نکرده‌اند.

وی خواستار تسریع در تصمیم گیری سازمان مدیریت برای رفع مشکل صندوق پنبه شد و تصریح کرد: تا کنون و با گذشت چهارسال از مصوبه هیئت وزیران در مورد پرداخت بدهی صندوق، پولی بابت ‌بدهی صندوق پرداخت نشده است.

کاویانی با انتقاد از اینکه اجرای تکالیف دولتی موجب بدهکارشدن صندوق پنبه شده است، گفت: مشکلات فعلی و بی توجهی دولت به رفع آنها، موجب شده که در چند سال اخیرصندوق پنبه به رغم درخواست‌های دولت، تمایلی به همکاری نداشته باشد.