هاشمی رفسنجانی مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفر به شهرستان‌های استان کرمان، ضمن شرکت در یادواره‌های شهدای این استان در جمع کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد واحد انار گفت: دانشگاه آزاد با امکانات کم و تنها با اهدای یک‌میلیون تومان پول از طرف حضرت امام آغاز به کار کرد و حیف است که امروز عده‌ای قصد دارند در مقابل حرکت این دانشگاه سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی کنند. وی ضمن اشاره به درخواست برای راه‌اندازی دانشگاه آزاد در خارج از کشور افزود: دانشگاه آزاد این ظرفیت را دارد که به یک مرکز آموزش عالی برای جهان سوم تبدیل شود.

هاشمی رفسنجانی روز شنبه در جمع استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار رفسنجان افزود: از نظر فلسفه روانی اگر کسی نیاز داشته و دنبال تامین آن باشد محال است که موفق نشود. وی با اشاره به برنامه توسعه دانشگاه آزاد اسلامی، این توسعه را روشن خواند و گفت: مردم نیاز به تحصیلات عالیه دارند و اگر جوانان موفق به ورود به دانشگاه نشوند خود و خانواده آنان سرخورده و افسرده و رشد آنها متوقف می‌شود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به این که کشورمان هم‌اکنون پاسخگوی نیاز جوانان به تحصیلات عالیه نیست، افزود: بسیاری از کشورها ظرفیت پذیرش دانشجو در داخل کشورشان را تامین کرده و از خارج دانشجو می‌گیرند و برای آنان اقتصادی و درآمدزا است. وی با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی ۲۵سال پیش با دست خالی و یک میلیون تومان هدیه امام به عنوان تبرک و سند نیاز شروع به کار کرد، سرعت توسعه این دانشگاه را غیرقابل تصور ارزیابی کرد. وی گفت: جای تاسف دارد که بعضی سنگ‌اندازی‌ها در مسیر این دانشگاه انجام می‌شود و انتظار کمک برای دانشگاه نداریم توقعمان این است که سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی نشود.