جایزه یک عمر فعالیت هنری برای آل‌پاچینو

نگاه سوم - موسسه فیلم آمریکا جایزه دستاورد یک عمر فعالیت خود را به «آل‌پاچینو» بازیگربرجسته هالیوود اهدا کرد. آل‌پاچینو بازیگری را از سه سالگی شروع کرد و در فیلم‌هایی همچون «پدر خوانده»، «بعد از ظهر سگی»، «سرپیکو»، «صورت زخمی» و ... نقش‌آفرینی کرده است. او به خاطر نقش‌آفرینی در فیلم «بوی خوش زن» در سال ۱۹۹۳ اسکار را کسب کرد. در این ضیافت نهار تعدادی از غول‌های هالیوود مثل «الیوراستون»، «کرک داگلاس»، «اندی گارسیا» و «رابین ویلیامز» حضور داشتند.

آل پاچینو بعد از دریافت جایزه‌اش در سالن تئاتر کداک گفت: «خیلی چیزها هستند که باید این چنین تقدیر شوند، واقعا احساس خوبی دارم.»

در این مراسم جمعی از بزرگان هالیوود از جمله «اولیور استون» و «اندی گارسیا» به آل‌پاچینو ادای احترام کردند. الیوراستون از حس شوخ‌طبعی آل پاچینو را تمجید کرد و تبریک به او را افتخاری برای خود دانست.

آل پاچینو در دهه ۷۰ پیش از آنکه به بازیگری در سینما رو بیاورد، در تئاتر حضور داشت و استعداد او را «کرک داگلاس»، دیگر بازیگر بزرگ هالیوود کشف کرد.

داگلاس در این‌باره گفت: «۴۵ سال پیش در تئاتر او را دیدم و به خودم گفتم این پسر کیه؟ به آل پاچینو گفتم ستاره بزرگی خواهد شد، اما فکر نمی‌کردم امروز او در این جایگاه باشد.»

شون کانری، مارتین اسکورسیزی، استیون اسپیلبرگ، الیزابت تیلور، آلفرد هیچکاک، تب دیویس و جک نیکلسون از کسانی هستند که تاکنون این جایزه را دریافت کرده‌اند.