تقدیر از بهلول عکاسان ایران

نگاه سوم- در ششمین آیین نقش خیال عصر روز جمعه از اصغر بیچاره با حضور هنرمندان در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) تقدیر شد. در ابتدای این مراسم فخرالدین فخرالدینی از پیشکسوتان هنر عکاسی درباره اصغر بیچاره گفت: از دوستی من و بیچاره ۵۵ سال می‌گذرد. از نظر من وی دارای دو شخصیت است یکی شخصیت معنوی و دیگری شخصیت عکاس. او همیشه در وجه معنوی مانند یار و دوست کنار همکاران خود بوده و شخصیت عکاسی وی نیز در آثارش نمود دارد.

این استاد دانشگاه افزود: من به بیچاره، بهلول عکاسان می‌گویم. شخصیت ذاتی وی این حس را در درون من به وجود آورده است. به گمان فخرالدینی، نفع وجود بیچاره که گنجینه‌ای برای عکاسی ایران است، بیشتر نصیب نسل‌های آینده خواهد شد. وی گفت: ما نسبت به وی بی‌مهری کردیم و باید بیشتر از این توجه می‌کردیم، ولی خوشحالم چنین برنامه‌ای تدارک دیده شد و باید توجه داشت که هنرمندان همیشه نیازمند چنین حمایت‌هایی هستند. همچنین در این مراسم اسماعیل عباسی، سردبیر ماهنامه «عکاسی» یادداشتی را در ارتباط با برگزاری مراسم‌های نکوداشت درباره اصغر بیچاره برای حاضران قرائت کرد.

افشین شاهرودی، مدیرمسوول مجله «عکاسی خلاق» نیز درباره این هنرمند گفت: در مصاحبه‌ای که من با اصغر بیچاره انجام دادم وی عنوان کرد که عاشق هوای آزاد، مردم، بچه‌ها و... هستم. به همین دلیل من استاد بیچاره را بزرگ‌ترین شهر دنیا می‌دانم.

در پایان این مراسم و پیش از اهدای لوح یادبود به این عکاس پیشکسوت فیلمی به کارگردانی زاون توکاسیان درباره بیچاره پخش شد.