نگاه سوم- مجموعه تئاتر شهر از این هفته با اجرای چهار نمایش به کار خود ادامه می دهد. نمایش «پنجره فولاد» نوشته مهدی متوسلی به کارگردانی سید جواد هاشمی در تالار اصلی به اجرای خود ادامه می‌دهد. این نمایش توانسته است با ۳۸اجرا میزبان ۲۱هزار و ۵۵۳تماشاگر باشد.

در این نمایش اکبر عبدی، محمود فرهنگ، محمود راسخ‌فر و عطیه غبیشادی به عنوان بازیگر حضور دارند و در مدت اجرا نیز از نظر جذب و رضایت تماشاگر موفق عمل کرده است.

از روز پنج‌شنبه ۱۷خرداد ماه نمایش «کالون و قیام کاستلیون» به کارگردانی آرش دادگر در تالار چهارسو به روی صحنه رفته است. در این اثر نمایشی نوشته اشتفان تسوایک که توسط حمید رضا نعیمی بازخوانی شده، کامبیز امینی، فرید قبادی، خسرو شهراز، حمید رضا نعیمی، آرش دادگر و ... به عنوان بازیگر حضور دارند.

این نمایش پیش از این نیز در تالار مولوی به اجرا رفته بودکه از نظر منتقدان مثبت ارزیابی شده بود. «کالون و قیام کاستلیون» در دو اجرای خود ۱۱۶تماشاگر را به تالار چهارسو کشانده است.

نمایش «تراژدی تردید» نوشته و کار رضا صابری نیز که اجرای خود را از ۴خرداد در تالار قشقایی آغاز کرده بود، سرانجام با جذب ۳۲۶تماشاگر به اجرای خود پایان داد و نمایش «پینوکیو» با دراماتورژی نسیم احمدپور و کارگردانی مشترک نسیم احمد‌پور و علی‌اصغر دشتی در این تالار از امروز جایگزین این نمایش می‌شود. در این نمایش که براساس داستان معروف «پینوکیو» نوشته کارلوکلودی نویسنده ایتالیایی نوشته شده است، یونس لطفی، نازشادمان، خسرو محمودی، عباس حبیبی، الهام عسگری شکیب و... به عنوان بازیگر حضور دارند.

گروه تئاتر «دن کیشوت» پیش از این نمایش «کافی‌شاپ/ داخل امشب»، «نقل شبیه‌خوانی زن»، «مجلس شبیه‌خوانی شازده کوچولو» و «دن‌کیشوت» را به صحنه برده است.

نمایش ارزشمند و دیدنی «ددالوس و ایکاروس» نیز همچنان با دوبار تمدید در اجرا، به اجرای خود در تالار سایه ادامه می‌دهد. این نمایش با بازی حمیدرضا نعیمی و جواد نمکی با مجموع ۳۸ اجرا پذیرای ۴۰۵۰ تماشاگر بوده است.

بنابراین گزارش، تالارهای دیگر نیز با اجرای چند نمایش جدید به کار خود ادامه می‌دهند. تالار مولوی در برنامه جدید خود این هفته اجرای نمایش «آنتیگونه در نیویورک» را با کارگردانی ها روستا از سر می‌گیرد و به‌احتمال به زودی یک نمایش جدید نیز در این تالار به صحنه می‌رود.

در تالار سنگلج هم نمایش «آن سوی پنجره» نوشته حمیدرضا افسری با کارگردانی علی حاج‌ملاعلی اجرا می‌شود.

«بانوی بی‌نشان» نیز نوشته سیدحسین فدایی‌حسین و با کارگردانی کوروش زارعی در تالار وحدت اجرا می‌شود.

در تالار فارابی دانشگاه هنر نیز این هفته نمایش «ملکه زیبایی لنین» نوشته مارتین‌ مک‌دوناف با کارگردانی مهری لونی اجرا می‌شود.

خانه نمایش اداره تئاتر هم این هفته میزبان نمایش «چاه» نوشته و کار کتایون حسین‌زاده است.