«پارک‌وی» پرفروش‌ترین فیلم نیمه اول خرداد

نمایی از فیلم «اگه می‌تونی منو بگیر»

نگاه سوم- بنابر اعلام بنیاد سینمایی فارابی فیلم «پارک‌وی» آخرین ساخته فریدون جیرانی به عنوان پرمخاطب‌ترین فیلم در نیمه اول خرداد ماه لقب گرفت. «پارک وی» دهمین ساخته فریدون جیرانی در ژانر وحشت قرار دارد، که در آن نیما شاهرخ‌شاهی، رعنا آزادی‌ور، بیتا فرهی محمدرضا شریفی‌نیا، نیوشا ضیغمی و آناهیتا نعمتی به ایفای نقش می‌پردازند.

این فیلم که از روز دوم خرداد اکران شده است با فروش روزانه بین ۸ تا ۱۲میلیون تومان، پرمخاطب‌ترین فیلم تا ۱۲خرداد و قبل از تعطیلی سینماها به دلیل ایام سوگواری بوده و با ۱۰روز اکران به فروش کلی حدود ۷۴میلیون تومان رسیده است. بیشترین آمار روزانه این فیلم مربوط به روز پنج شنبه ۱۰خرداد با فروش ۱۲میلیون تومان است.

«نقاب»‌ دومین فیلم سینمایی کاظم راست‌گفتار پس از «عروس خوش‌قدم» است پس از ۳۰روز حدود ۱۵۸میلیون تومان فروخته است. این فیلم با حضور پارسا پیروزفر، امین حیایی، سارا خوئینی‌ها، گوهر خیراندیش، ماه‌چهره خلیلی و محمدرضا شریفی‌نیا داستان نگار، دختر جوان یک تاجر ایرانی است که با کامران که در یک رستوران کار می‌کند ازدواج می‌کند ولی پس از بازگشت از ماه‌عسل اخلاق کامران عوض می‌شود. بیشترین آمار فروش روزانه این فیلم مربوط روز پنج شنبه ۱۰خرداد است که نزدیک به ۸میلیون تومان فروش داشته است. فیلم «سنگ، کاغذ، قیچی» به کارگردانی سعید سهیلی به داستان زندگی جوانی به نام جهانگیر می‌پردازد که بر اثر توطئه‌ای زندانی می‌شود. این فیلم از روز چهارشنبه ۱۹اردیبهشت در۲۰سینما اکران شد که پس از ۲۴روز نمایش به فروش حدود ۹۱میلیون تومان رسید. در این فیلم امین حیایی،‌ اندیشه فولادوند، شهرام حقیقت‌دوست، نیلوفر خوش‌خلق و جمشید هاشم‌پور بازیگران این فیلم هستند. فروش حدود ۴میلیون تومانی روز پنج‌شنبه ۱۰خرداد بیشترین آمار فروش روزانه را برای این فیلم رقم زد.

«آرامش در میان مردگان» ساخته مهرداد فرید نیز با نقش‌آفرینی گلاب‌آدینه، نیلوفر خوش‌خلق، نورا هاشمی و محسن حسینی پس از ۱۰روز اکران در سه سینما به فروش ۴میلیون و دویست‌هزار تومانی رسیده با حد نصاب فروش روزانه یک‌میلیون و سیصدهزار تومانی در روز پنج‌شنبه ۱۰خرداد. فیلم‌های «قلقلک» با ۱۵۳میلیون تومان و «صحنه جرم، ورود ممنوع» با ۴۰میلیون تومان از اکران خداحافظی کردند. همچنین فیلم‌های «کینه» با فروش ۸۳میلیون پس از ۱۶۱روز و «رود سرخ» با فروش ۶میلیونی پس از ۲۲روز اکران فیلم‌های خارجی این دوره هستند.

«اگه می‌تونی منو بگیر» در بازار قاچاق

از روز چهارشنبه فیلم سینمایی «اگه می‌تونی منو بگیر» به کارگردانی شاهد احمدلو به جای «صحنه جرم، ورود ممنوع» به اکران سینماهای تهران پیوست. در دومین فیلم این فیلمساز جوان پس از «‌چند می‌گیری گریه‌کنی؟» بازیگرانی چون حمید لولایی، سحر ذکریا، سحر ولدبیگی، نیلوفر خوش‌خلق و علی صادقی حضور دارند. اما بدترین اتفاق برای این فیلم در حال حاضر اکران، فروش CDهای قاچاق این فیلم در معابر عمومی تنها پس از گذشت یک روز از اکران عمومی فیلم است، که بسیار تعجب‌برانگیز است و شاید رکوردی تازه در بازار قاچاق!

حسین‌ توکل‌نیا، تهیه‌کننده این فیلم در گفت‌وگو با سایت سینمای ما گفت: «حرفی برای گفتن ندارم. تنها بدانید ما چه از آن کسانی که این CDها را می‌خرند، چه می‌فروشند و چه از سایت‌های اینترنتی دانلود می‌کنند، راضی نیستم. درواقع این اشخاص با مجلس و پلیس مقابله به مثل می‌کنند و می‌گویند اگر جلوی ما را می‌گیرید ما قبل از اکران فیلم، پخش CD را آغاز می‌کنیم! امیدوارم روزی برسد که توان شکایت از آنها را داشته باشیم». از هم‌اکنون می‌توان منتظر رکوردهای جدیدی در بازار قاچاق سینماهای ایران باشیم. فیلم‌های «رییس»، «سنتوری»، «تسویه‌حساب» و .... در انتظار اکران هستند و شاید پیش از اکران به صورت قاچاق در معابر عمومی به فروش برسند.