برای اولین‌بار انتخابات را مکانیزه برگزار می‌کنیم

معاون وزیر کشور با اعلام اینکه مقدمات برگزاری انتخابات به صورت مکانیزه پیش‌بینی شده است، گفت: آنچه تاکنون به عنوان انتخابات مکانیزه مطرح می‌شده، فقط شمارش رایانه‌ای بوده و برگزاری انتخابات مکانیزه برای اولین‌بار در کشور اتفاق می‌افتد. محمدحسین موسی‌پور، معاون حقوقی و پارلمانی وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با بیان این مطلب، اظهار کرد: تاکنون انتخابات در کشورمان به صورت مکانیزه برگزار نشده و تلاش ما بر این است تا بتوانیم در مراکز استان‌ها، انتخابات مجلس هشتم را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.

موسی‌پور درباره برگزاری انتخابات در ۲۴ اسفند‌ماه و نگرانی‌هایی که در این خصوص از سوی برخی گروه‌های سیاسی اظهار شده است، تصریح کرد: مجموعه عواملی باعث شد شورای نگهبان ۲۴ اسفند را به عنوان روز برگزاری انتخابات مجلس هشتم برگزیند و وزارت کشور هم با توجه به محدودیت زمانی، ناچار به پذیرش این تاریخ شد.

وی افزود: زمان پیشنهادی وزارت کشور ۲۳ فروردین ۸۷ بود، اما این زمان برای اعضای شورای نگهبان دغدغه‌هایی را به وجود آورد و آنان بیشتر نگران ‌تشکیل نشدن به موقع مجلس هشتم در روز هفتم‌خرداد سال ۱۳۸۷ بودند.

معاون وزیر کشور ادامه داد: گزینه‌های زمانی دیگر مانند اوایل اسفند نیز به دلیل مناسبت‌های مذهبی و سیال بودن مردم و عزاداران در اماکن مذهبی، مناسب تشخیص داده نشد و به این ترتیب وزارت کشور با تاریخ پیشنهادی شورای نگهبان موافقت کرد.

معاون وزیر کشور افزود: با توجه به اصلاح قانون انتخابات مجلس و افزایش زمان برای استعفای افراد به منظور حضور در انتخابات مجلس ‌از دوماه‌ به شش ماه، به طور عملی زمان دیگری هم برای برگزاری انتخابات قابل تصور نیست.