به گفته محمد ناصری، سخنگوی ستاد اطلاع‌رسانی کارت هوشمند، سهمیه‌بندی بنزین تا پایان خرداد ماه آغاز خواهد شد؛ وی گفت: تلاش این است که زمان آغاز سهمیه‌بندی بنزین از پایان ماه خرداد فراتر نرود.

سخنگوی ستاد اطلاع‌رسانی کارت هوشمند:
سهمیه‌بندی بنزین تا پایان خرداد آغاز می‌شود
سخنگوی ستاد اطلاع‌رسانی کارت هوشمند، از آغاز سهمیه‌بندی بنزین تا پایان خرداد ماه خبر داد.
محمد ناصری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تلاش این است که زمان آغاز سهمیه‌بندی بنزین از پایان ماه خرداد فراتر نرود.
همچنین با اشاره به اینکه کمتر از یک میلیون کارت هوشمند در دفاتر پستی مانده و هنوز توزیع نشده است، گفت: به احتمال زیاد۵۰درصد آنها مربوط به خودرو‌هایی است که از رده خارج شده‌اند.
سخنگوی ستاد اطلاع‌رسانی کارت هوشمند با بیان این که تلمبه‌هایی را که به دلیل نقص فنی یا گذراندن عملیات تبدیل و نصب دستگاه کارت خوان از چرخه خارج شده‌اند تا اتمام عملیات تعطیل می‌کنیم، توضیح داد: تا روز شنبه (12 خرداد) آماده سازی 2024 جایگاه به طور کامل انجام شده است.
همچنین ۲۳۰ تا ۲۴۰ جایگاه در حال تعمیر است که پیش‌بینی می‌شود تا روز جمعه (۱۸ خرداد) فقط کمتر از ۵۰ جایگاه نقص داشته باشند.
این در حالی است که ناصر رییسی فرد، رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور، با اشاره به 2200 جایگاه پمپ بنزین خصوصی در کشور گفت: ما به عنوان مجریان اصلی این طرح دولت، هیچ گونه اطلاعی از چگونگی نحوه توزیع و اختصاص سهمیه به خودروهای خاص نداریم و دولت هم هیچ گونه اطلاع رسانی در این زمینه انجام نمی‌دهد. این در حالی است که با توجه به اینکه تمامی اموال جایگاه‌های سوخت متعلق به بخش خصوصی است، همین بخش باید پاسخگوی مسوولیت‌ها باشد.
وی ادامه داد: هیچ اختیاری در بنگاه اقتصادی خود نداریم و مدیریت عرضه سوخت را از ما گرفته‌اند و در این خصوص حتی کوچکترین مشورتی هم با ما نشده است.
رییسی فرد با اشاره به اینکه حدود 86 درصد تلمبه‌های بنزین موجود در کشور به دستگاه کارت خوان مجهز شده‌اند و مابقی به خاطر تنوع و مشکلات دیگر هنوز تجهیز نشده‌اند، افزود: به هنگام سهمیه بندی سوخت، پمپ‌هایی که مجهز به دستگاه کارت خوان نیستند از چرخه سوخت خارج می‌شود.
همچنین‌ محمدمهدی تیموری، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تاکسیرانی، درباره تصمیم‌گیری نهایی در زمینه سهمیه مورد نیاز تاکسی‌ها اظهار کرد: وزارت نفت، راهنمایی و رانندگی و وزارت کشور این موضوع را دنبال می‌کنند، ولی هنوز مطلبی به ما ابلاغ نشده است. البته قرار بود در جلسه‌ای با اداره راهنمایی و رانندگی این قضیه و میزان سهمیه مصرفی تاکسی‌ها مشخص شود، ولی تاکنون اطلاعی در این باره داده نشده است.
وی درباره میزان مصرف روزانه تاکسی‌ها گفت: معتقدم چون این کار، کار جدیدی است و هنوز به طور یقین نمی‌توان نسبت به اجرای سهمیه‌بندی امیدوار بود و اینکه مردم چقدر به استفاده از ناوگان حمل و نقل درون شهری علاقه نشان بدهند مشخص نیست، باید یک دوره زمانی را برای اجرای آزمایشی طرح در نظر بگیرند.