در سال ۱۳۸۵ شورای اقتصاد ۵۲ مصوبه را در مورد استفاده دستگاه‌های اجرایی از تسهیلات مالی خارجی ابلاغ کرد که در مجموع، اجازه ۳۷/۶‌میلیارد دلار فاینانس برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های بخش دولتی صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در سال ۱۳۸۴ شورای اقتصاد ۲۲ مصوبه راجع به استفاده دستگاه‌های اجرایی از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) ابلاغ کرده است که در مجموع اجازه استفاده از ۸۶/۱۰‌میلیارد دلار به‌علاوه ۹/۲۷‌میلیون یورو تسهیلات خارجی برای اجرای طرح‌ها و پروژههای بخش دولتی صادر شده است. ۹۲‌درصد از تسهیلات یاد شده، به اجرای طرح‌های وزارت نفت، حدود پنج‌درصد به وزارت راه و تراری و سه‌‌درصد به سایر دستگاه‌های اجرایی اختصاص یافته است.

همچنین در سال ۱۳۸۴ اجرای پنج طرح از طرح‌های وزارت نفت، به روش بیع متقابل به تایید شورای اقتصاد رسیده که مجموع سرمایه‌گذاری آنها با احتساب هزینه‌های مالی، بالغ بر ۰۸/۸‌میلیارد دلار بوده است.

به گزارش نشریه برنامه در سال ۱۳۸۵ شورای اقتصاد ۵۲ مصوبه را در مورد استفاده دستگاه‌های اجرایی از تسهیلات مالی خارجی ( فاینانس)، ابلاغ کرد که در مجموع، اجازه ۲۶/۲‌میلیارد دلار به‌علاوه ۸/۲‌میلیارد یورو به علاوه معادل ارزی ۱۵هزار‌میلیارد ریال ( در کل معادل ۳۷/۶‌میلیارد دلار) برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های بخش دولتی صادر شده است.

از مجموع تسهیلات یاد شده، ۵۸‌درصد سهم وزارت نفت، ۲۶درصد سهم وزارت کشور( به طور عمده برای نوسازی بافت‌های فرسوده مناطق مختلف کشور)، هشت‌‌درصد سهم وزارت راه و ترابری و شش‌‌درصد سهم وزارت نیرو بوده است. همچنین در سال ۱۳۸۵ مجوز اجرای سه طرح از طرح‌های وزارت نفت به صورت بیع متقابل ابلاغ شده است.

در ضمن در سال ۱۳۸۵ در مجموع ۵۴۶۳۶‌میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شرکت‌های دولتی از محل منابع داخلی آنها، به تصویب شورای اقتصاد رسید که ۴۱۷۵۱‌میلیارد ریال آن در بخش نفت و گاز بوده است.