بدهی‌های خارجی ایران تا سال ۱۳۹۰ بیش از هفت‌میلیارد دلار افزایش می‌یابد. به گزارش ایسنا، موسسه بیزینس مانیتور در گزارش سه ماهه سوم ۲۰۰۷ خود میزان بدهی‌های خارجی ایران در سال گذشته را ۲۲‌میلیارد و ۲۳۰‌میلیون دلار برآورد و پیش‌بینی کرد که این میزان درسال جاری با یک‌میلیارد و ۴۹۰‌میلیون دلار افزایش به ۲۳‌میلیارد و ۷۲۰‌میلیون دلار برسد. افزایش بیش از دو‌میلیارد دلاری مجموع بدهی‌های خارجی ایران در سال ۸۷ منجر به ثبت رقم ۲۵‌میلیارد و ۹۵۰‌میلیون دلار برای این شاخص خواهد شد که با کمتر از دو‌میلیارد دلار افزایش این شاخص در سال ۸۸ به ۲۷‌میلیارد و ۷۴۰‌میلیون دلار خواهد رسید.

سال ۸۹ سالی خواهد بود که انتظار می‌رود مجموع بدهی‌های خارجی ایران به ۲۸‌میلیارد و ۷۸۰‌میلیون دلار برسد که با حدود یک‌میلیارد دلار افزایش در سال ۱۳۹۰ رقم ۲۹‌میلیارد و ۶۸۰‌میلیون دلار برای مجموع بدهی‌های خارجی کشور به ثبت خواهد رسید. مجموع بدهی‌های خارجی ایران در سال ۱۳۹۰ در حدود هفت‌میلیارد و ۴۵۰‌میلیون دلار بیشتر از سال ۸۵ و پنج‌میلیارد و ۹۶۰‌میلیون دلار بیشتر از سال ۸۶ خواهد بود.

در همین حال عنوان شده است که مجموع بدهی‌های خارجی ایران که در سال گذشته معادل ۸۵/۹‌درصد تولید ناخالص داخلی بوده در سال جاری و سال آینده به ترتیب برابر با ۵۶/۹ و ۳۸/۹‌درصد تولید ناخالص خواهد بود.

پیش‌بینی شده که در سال‌های ۸۸، ۸۹ و ۹۰ بدهی‌های خارجی ایران به ترتیب به ۲۵/۸، ۰۴/۷ و ۹۸/۵‌درصد تولید ناخالص داخلی برسد.