دنیای اقتصاد- هیات وزیران ‌بنا به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش با پرداخت فوق‌العاده خاصی تحت عنوان فوق‌العاده ویژه به معلمان همتراز اعضای هیات علمی موافقت کرد.

به گزارش دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت، هیات وزیران به منظور افزایش انگیزه و کارایی معلمان و ارتقای سطح کیفی خدمات آموزشی در مدارس با پرداخت ‌فوق‌العاده موافقت کرد. این مصوبه میزان و درصد فوق‌العاده ویژه به معلمانی که امتیاز رتبه معلم ارشد را کسب کنند برابر با بیست در صد ، معلمانی که امتیاز رتبه معلم خبره را کسب کنند برابر با سی و پنج در صد و معلمانی که امتیاز رتبه معلم عالی را کسب نمایند برابر پنجاه در صد حقوق و فوق‌العاده شغل و فوق‌العاده جذب آنها تعیین کرده است.

همچنین حداکثر تعداد افرادی که با رعایت ضواب مربوط و کسب امتیازات لازم مشمول دریافت فوق‌العاده ویژه هستند براساس رقابت و انتخاب بهترین افراد در مجموع شصت و پنج درصد تعداد متصدیان مشاغل مربوط خواهد بود و استفاده از فوق‌العاده موضوع این تصویب نامه علاوه بر شرایط یادشده منوط به داشتن حداقل پنج سال سابقه به صورت رسمی یا پیمانی برای رتبه معلم ارشد و حداقل پنج سال توقف به صورت رسمی یا پیمانی برای هر یک از رتبه‌های بعدی است.

این مصوبه فوق العاده یادشده جزو فوق‌العاده‌های مستمر محسوب نمی‌شود و مشمول دریافت کسور بازنشستگی نیست و استمرار پرداخت آن مستلزم رعایت بند «۶» این تصویب نامه می باشد.

همچنین استمرار پرداخت فوق العاده یادشده مستلزم حفظ کیفیت ارائه خدمات و کارآیی مستخدم و طبق ارزیابی سالانه از نحوه کیفیت انجام وظیفه است.