دزدان دریایی به صدر آمدند

نگاه سوم- سومین قسمت از مجموعه پرفروش «دزدان دریایی کارائیب»، با وجود ۵/۱۱۲‌میلیون دلار فروش در فاصله جمعه تا یکشنبه نتوانست رکورد ۶/۱۳۵‌میلیون دلاری قسمت دوم این مجموعه را هم که تابستان گذشته حاصل شد جابه‌جا کند. «دزدان دریایی کارائیب» در انتهای دنیا با ۱۴‌میلیون دلاری که از سانس آخر شب روز پنجشنبه به دست آورد، مجموع فروش داخلی خود را به ۵/۱۲۶‌میلیون دلار رساند که البته آن ۱۴‌میلیون دلار در میزان کلی فروش افتتاحیه (جمعه تا یکشنبه) محاسبه نمی‌شود. ضمن اینکه فیلم جدید گور وربینسکی از چهارشنبه هفته گذشته تا دیروز ۵/۲۰۵‌میلیون دلار هم در سطح بین‌المللی فروخته که به این ترتیب فروش جهانی آن (با احتساب فروش در بازار آمریکای شمالی) در پنج روز اول اکران ۳۳۲‌میلیون دلار شده است.

دزدان دریای کارائیب به راحتی «شرک سوم»، فیلم اول هفته قبل را به زیر کشید و سومین داستان غول سبز با ۵۱‌میلیون دلار به رده دوم رفت و فروش داخلی خود را به حدود ۲۰۰‌میلیون دلار رساند. «اسپایدرمن ۳» سونی ۷/۱۳‌میلیون دلار دیگر فروخت و در جایگاه سوم جدول فروش قرار گرفت. مرد عنکبوتی تاکنون ۳/۳۰۳‌میلیون دلار در آمریکا و حدود ۸۰۰‌میلیون دلار در سطح جهانی فروش داشته است.

«حشره»، جدیدترین ساخته ویلیام فریدکین خالق فیلم‌های «رابط فرانسوی» و «جن گیر» که از این هفته به نمایش درآمده، با ۳/۳‌میلیون دلار چهارمین فیلم پرفروش هفته بود. اشلی جاد و مایکل شانون در این فیلم نقش آفرینی کرده‌اند. «پیشخدمت» ساخته آدرین شلی، کارگردان و بازیگر آمریکایی که سال گذشته به قتل رسید، با ۱/۳‌میلیون دلار پنجمین فیلم پرفروش هفته بود.

«۲۸ روز بعد»، «قانون جرجیا» ، «دیستریبا»، «گرازهای وحشی» و «شکستگی»» به ترتیب با فروش ۵/۲، ۹/۱، ۸/۱، ۱/۱ و یک‌میلیون دلار در رده‌های ششم تا دهم جدول فروش فیلم‌ها در بازار آمریکای شمالی قرار گرفتند.