رییس‌جمهوری خطاب به منتقدان عملکرد دیوان محاسبات کشور گفت: بنده به شما نصیحت می‌کنم مراقب خود باشید، تابع گروه‌های قدرت و ثروت نشوید، شما ماموریت دفاع از حقوق ملت را دارید نه از حقوق عده‌ای. وی به مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: متاسفانه جمعی در کشور تخلف می‌کنند و در حوزه‌های مدیریتی سوءاستفاده‌های کلان انجام می‌دهند و خود را اصلاح نمی‌کنند، متاسفانه برخی از افراد که شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی را سر می‌دهند، در‌این هنگام سکوت می‌کنند و یقه گزارش دهنده را می‌چسبند که چرا به رییس‌جمهور گزارش داده است.

رییس‌جمهوری گفت: بنده به شما نصیحت می‌کنم مراقب خود باشید. تابع گروه‌های قدرت و ثروت نشوید. شما ماموریت دفاع از حقوق ملت را دارید نه از حقوق عده‌ای. بدانید‌این رفتار شما اگر ادامه پیدا کند، هیچ فایده‌ای برای شما نخواهد داشت زیرا‌این ملت به دنبال مبارزه با مفاسد اقتصادی آن هم با قدرت تمام هستند.

محمود احمدی‌نژاد با بیان‌اینکه یک فتنه جدید در منطقه در حال شکل گیری است، گفت: رژیم صهیونیستی به تصور خام و برای نجات خود به دنبال ‌این است که ملت فلسطین را سرکوب و در لبنان آشوب به پا کند تا در تابستان یک بار دیگر به لبنان حمله کند. وی افزود: بنده به آنان اعلام می‌کنم که ملت‌های منطقه هوشیارند و اجازه چنین کاری را به آنها نخواهند داد.

رییس‌جمهور گفت: از مسلمانان منطقه، ملت فلسطین و لبنان می‌خواهم هوشیار باشند، صهیونیست‌ها هم بدانند امسال، سال گذشته نیست، اگر دست از پا خطا کنند و به یک کشور اسلامی‌ از جمله لبنان حمله کنند، دست قدرت مسلمانان ریشه آنان را از منطقه برخواهند کند.

وی تصریح کرد: شما کشورهای غربی که دنبال هوا و هوس خود در منطقه هستید باید بدانید که جمهوری اسلامی‌ایران هیچ‌گاه تسلیم هوا و هوس شما نخواهد شد. شما می‌خواهید ملت‌ایران زیر نظر شما باشد و از هوا و هوس شما تبعیت کند.

احمدی‌‌نژاد خاطرنشان کرد: ما چطور می‌توانیم قبول کنیم که زیر استیلای جنایتکاران باشیم. زیرا در غیر‌ این صورت هیچ مصلحی نخواهد ماند تا در راستای حفظ بشریت گام بردارد.

رییس‌جمهور گفت: متاسفانه عده‌ای در داخل و خارج کشور اصرار دارند تا ملت‌ ایران نسخه‌های پیچیده شده توسط قدرت‌های فاسد را مورد عمل قرار دهد، آنها با اصرار و فشار می‌خواهند دستورالعمل‌های خود را به ملت‌ایران تحمیل کنند و ملت ما را به سقوط و ظلمت منحرف کنند.

وی خطاب به قدرت‌های استکباری گفت: شما باید بدانید ‌این ملت راه خود را پیدا کرده و از ارزش‌های خود کوتاه نخواهد آمد، اگر شما از خواسته‌های غیرمنطقی خود کوتاه نیایید و پافشاری کنید، بدانید که بدبختی و هلاکت ابدی در انتظار شما خواهد بود.

رییس‌جمهوری افزود: اگر ملت‌ایران می‌خواست از نظرات و خواسته‌های شما تبعیت کند، امروز همان حکومت طاغوتی برقرار بود، از پیروزی خبری نبود و مستشاران شما در‌این سرزمین جولان می‌دادند. اگر قرار بود ملت‌ایران از خواسته‌های شما تبعیت کنند‌، این رژیم صهیونیستی تاکنون تمام منطقه را در اختیار خود گرفته بود و امروز شرف ملت‌ها زیر چکمه‌های شما نابود می‌شد.

وی ادامه داد: اگر ملت ‌ایران حرف‌های شما را گوش می‌کرد، از فناوری‌ها خبری نبود. ملت‌ ایران‌ ایستاده است شما هم عصبانی باشید و از‌این عصبانیت به گفته شهید بهشتی بمیرید.

احمدی‌نژاد گفت: شما از بمب و سلاح اتمی‌نگران نیستید، شما از‌ایمان و همت ملت‌ایران می‌هراسید. ما می‌بینیم که شما دندان‌هایتان را به هم می‌سایید و زنجیر می‌جوید، چرا که ملت‌ایران به جای تبعیت از شما از خدای متعال تبعیت می‌کند. وی که در جمع مردم کاشان سخن می‌گفت تصریح کرد: برخی از کشورهای غربی در محافل خصوصی به ما می‌گویند که ما به شما اجازه می‌دهیم که از فناوری هسته‌ای استفاده کنید ولی در مسائل جهان شما از ما تبعیت کنید.

رییس‌جمهور گفت: آنها به ما می‌گویند وقتی ما منابع عراق را چپاول می‌کنیم و ملت‌این کشور را می‌کشیم شما سکوت کنید، بنده از همین جا می‌خواهم اعلام کنم ملت‌ایران هیچ گاه ذلت نمی‌پذیرد و از شما تبعیت نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: بنده با افتخار اعلام می‌کنم که قدرت‌های شیطانی دیگر قادر نیستند کوچکترین آسیبی به ملت‌ایران وارد کنند، زیرا امروز آنان بیش از ما نیازمند کمک ملت‌ایران هستند.

رییس‌جمهور گفت: از گذشته تاکنون ما ۵ قرارداد هسته‌ای با کشورهای اروپایی و آمریکایی داریم اما آنان همه آنها را لغو کردند. آنها خیال کردند که اگر به ما سوخت و تجهیزات ندهند، می‌توانند مانع پیشرفت ملت‌ایران بشوند اما نمی‌دانند که امروز ملت‌ایران خود دارای سوخت صنعتی هسته‌ای است.