روزنامه لس‌آنجلس تایمز نوشت: سفر کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌به عربستان به منظور گفت‌وگو با سران کشورهای عربی منطقه درباره آغاز فعالیت‌های هسته‌ای نشان می‌دهد کشورهای عربی عزم خود را برای هسته‌ای شدن جزم کرده اند. به گزارش خبرگزاری مهر، اسن روزنامه درشماره دیروز خود به تحلیل سفر کارشناسان هسته‌ای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌به عربستان و تمایل کشورهای خاورمیانه به ویژه کشورهای عربی حاضر در منطقه برای آغاز فعالیت‌های هسته‌ای پرداخت و نوشت: تمام شواهد موجود حکایت از این مطلب دارد که کشورهای عربی خاورمیانه در اندیشه هسته‌ای شدن هستند.

این گزارش در ادامه می‌نویسد: اگر تمایل کشورهای عربی را برای آغاز فعالیت‌های هسته‌ای در کنار فعالیت‌های هسته‌ای ایران قرار دهیم، آنگاه متوجه حساسیت مطلب می‌شویم‌. این روزنامه نوشت: کشورهای عربی ممکن است با این نگرانی که ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای است، به ساخت این گونه سلاح‌ها ترغیب شوند و آنگاه شاهد آغاز مسابقه برای ساخت بمب‌های هسته‌ای در خاورمیانه خواهیم بود.

این روزنامه با بیان اینکه «ایران اعلام کرده است: کشورهای عربی می‌توانند در آغاز فعالیت‌های هسته‌ای خود روی دانش بومی‌دانشمندان ایرانی در این زمینه حساب کنند»، نوشت: حال اگر کشورهای عربی با این پیشنهاد ایران موافقت کنند آنگاه شاهد افزایش بیش از حد نفوذ ایران در منطقه خواهیم بود.

این روزنامه در ادامه با اشاره به سفر چندی قبل «محمد البرادعی»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ‌به خاورمیانه و دیدار وی با برخی از سران منطقه نوشت: با سفر محمد البرادعی به خاورمیانه، انگیزه کشورهای خاورمیانه به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس برای دستیابی به انرژی هسته‌ای، شکل جدی تری به خود گرفت و با توجه با این نکته که البرادعی پیش از سفر خود به منطقه، قول همکاری آژانس با کشورهای خاورمیانه را برای دستیابی به سوخت هسته‌ای و ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای داده بود، دورنمای هسته‌ای خاورمیانه شکل جدیدی به خود می‌گیرد.