نمایندگانی از دولت‌های اروپایی روز جمعه در بروکسل به رایزنی درباره موضوع هسته‌ای ایران و رویکرد آتی اتحادیه اروپا دراین زمینه پرداختند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه اینترنتی آلمانی «نت تریبون»، براساس اعلام منابع دیپلماتیک در بروکسل روز گذشته نمایندگان کشورهای اروپایی به منظور بررسی آخرین وضعیت پرونده هسته‌ای ایران گردهم آمده و راهکارهای لازم را درباره رویکرد آتی اروپا در قبال برنامه هسته‌ای این کشور به بحث گذاشتند.

درباره نتایج این نشست گزارش شده است که آمادگی اروپا برای بازگشت به میز مذاکره با ایران تا حدود زیادی افزایش یافته است. این منبع خبری به سطح شرکت‌کنندگان در این نشست و اینکه از چه کشورهایی بوده‌اند، اشاره نکرده است.

از سوی دیگر‌ آلمان به عنوان ریاست دوره‌‏ای اتحادیه اروپا در اطلاعیه‌‏ای اعلام کرد که گزارش مدیرکل آژانس بین‌‏المللی انرژی اتمی در مورد برنامه اتمی ایران را مطالعه کرده و در این راستا از ایران می‌‏خواهد از گفت‌‏وگوهایی که قرار است با «خاویر سولانا» مسوول ارشد سیاست‌‏های مشترک خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا داشته باشد، استفاده کرده و شرایط مذاکرات را فراهم کند.