محمود احمدی‌نژاد در سومین روز از بیست و نهمین سفر استانی‌اش به استان اصفهان در جمع مردم شهرستان‌های نایین، نطنز، اردستان و همچنین منتخبان استان اصفهان با انتقاد شدید از مخالفان کاهش نرخ سود بانکی، از شکل‌گیری موسسات مالی انحصاری سخن گفت که با سودهای کلان، کشور را دچار مشکل کرده‌اند. رییس جمهوری از عزم دولت برای مبارزه با مفاسد اقتصادی سخن گفت و افزود: وقتی دولت می‌خواهد سود بانکی را کاهش دهد، بعضی آقایان که در این خصوص ضرر می‌کنند به تلاطم می‌افتند و اعلام می‌‌کنند کاهش سود بانکی غیرکارشناسی است.

احمدی‌نژاد در حالی از کاهش سود تسهیلات پرداختی بانک‌ها به کشاورزان و صنعتگران سخن به میان آورده و گفته است کاهش سود بانکی ربطی به سپرده‌های مردم ندارد که شنیده‌ها حاکی از طرح مجدد دستور کاهش سود تسهیلات بانکی در شورای پول و اعتبار است.

رییس جمهوری در جمع مردم اردستان تاکید کرد: یکی از وظایف دولت مبارزه با مفاسد اقتصادی است زیرا مفاسد اقتصادی انگیزه وتلاش را در کشور از بین می‌برد، وقتی می‌بینیم گروهی با سوء استفاده‌ها یک شبه به همه چیز می‌رسند و آنکس که می‌خواهد سالم زندگی کند با مانع روبرو می‌شود، دیگر انگیزه ای برای تلاش در کشور نخواهد داشت.

رییس جمهوری با بیان این که مخالفان مبارزه با مفاسد اقتصادی دو دسته هستند، گفت: در این راه یک سری کج‌فهم‌ها که دانش مختصری را برای خود جمع‌آوری کرده‌اند، اعلام می‌کنند که رشد و آبادانی با فساد لازم و ملزوم است و مبارزه با مفاسد اقتصادی به ضرر نظام اقتصادی است، گروهی دیگر که ریشه همه مفاسد اقتصادی را در اختیار دارند، هر جا که می‌رویم منافع این آقایان در آنجا قرار دارد نیز به مخالفت با ما بر می‌خیزند. ما در این مسیر به یک مشت گردن‌کلفت‌ برمی‌خوریم که پیغام می‌دهند که اینجا حریم فلان حزب و یا فلان آقا است.

وی افزود: هدف ما از کاهش سود بانکی در ارتباط با سپرده‌های مردم نیست بلکه در پی‌ کاهش سود تسهیلات پرداختی به کشاورزان و صنعتگران هستیم چرا که بانک‌ها پول دراختیار خود را هر سال تا ۵/۲ بار می‌چرخانند و اوضاع ‌آنها درست می‌شود. رییس جمهوری با اشاره به اینکه برخی از مردم به صورت قرض‌الحسنه و حساب جاری در بانک‌ها پول دارند و سودی دریافت نمی‌کنند، افزود: هنر بانک این است که سود دریافتی را کاهش و سود پرداختی را افزایش دهد.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: برخی، موسسات پولی درست کرده‌اند و نام آن را بخش خصوصی گذاشته‌اند و می‌گویند شما کاری نداشته باشید و حمایت کنید، ولی ما می‌گوییم اگر بخش‌خصوصی است، باید انحصاری نباشد و امتیازات همه مردم‌ هم بتوانند مشارکت داشته باشند و امتیازات در اختیار یک گروه نباشد.

وی انحصار را منشا فساد خواند و گفت: می‌گویند بگذارید آزاد باشند ولی ما می‌گوییم که تا چه حد باید آزاد باشند؟

رییس جمهوری با اشاره به سخن معروف آیت‌ا... مدرس خطاب به رضاخان برای تعیین محدوده دم او گفت: ما هر جا می‌رویم با یک فسادی برخورد کنیم، شما می‌گویید اینجا محدوده دم ماست، پایتان را روی دم ما نگذارید، درحالی‌که ما آمده‌ایم که پا روی دم شما بگذاریم.