باید رژیم تحریم‌ها علیه ایران را تقویت کرد

جورج بوش گفت که رهبران چین و روسیه «‌باید بفهمند» که آنها و نیز جهان در صورتی که ایران اجازه یابد به کشورهای دارنده سلاح هسته‌ای بپیوندد رنج خواهند برد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: جورج بوش، رییس‌جمهوری آمریکا روز پنج‌شنبه گفت که تمرد ایران به معنای آن است که اکنون زمان فراتر رفتن است. وی در کنفرانس خبری گفت که ایران درخواست‌های جامعه جهانی را به طور مستمر نادیده می‌گیرد و افزود: دیدگاه من این است که لازم است رژیم تحریم‌های‌مان را تقویت کنیم.

رییس‌جمهوری آمریکا افزود که قصد دارد به هوجین تائو، رییس‌جمهوری چین و ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه بگوید که‌ ایران با سلاح‌ هسته‌ای به شکلی غیرقابل باور برای جهان بی‌ثبات کننده است.

کارشناسان پنج عضو دایم شورای امنیت به همراه آلمان ظرف چند روز آینده با یکدیگر دیدار می‌کنند تا گام‌های بعدی درباره ایران را بررسی کنند، احتمالا ایران موضوع برجسته‌ای در مذاکرات ۸-۶ ژوئن میان گروه هشت کشور صنعتی جهان خواهد بود.

بوش احتمالا با پوتین و جین تائو در حاشیه این نشست‌ها دیدار خواهد کرد. وی گفت که واشنگتن با کمک کشورهای اروپایی طرح مجازات‌های تنبیهی بیشتری را علیه ایران خواهد ریخت.

بوش افزود: ما به همراه شرکایمان کار می‌کنیم تا به اعمال فشار ادامه دهیم.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، پس از ارائه گزارش محمد البرادعی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران زلمای خلیل‌زاد، نماینده دایم آمریکا در سازمان ملل به خبرنگاران گفت: واضح است که آنچه ما تاکنون انجام داده‌ایم کافی نبوده است، اکنون زمان آن فرا رسیده است تا فشارها را افزایش داده و در محاسبات ایران تغییراتی ایجاد کنیم.

نمایندگان فرانسه و آلمان گفتند که از شدت‌گیری فزاینده تحریم‌های اعمال شده به ایران حمایت می‌کنند تا ایران غنی‌سازی اورانیوم خود را متوقف کرده و برنامه هسته‌ای‌اش را در اختیار بازرسی‌های بیشتر قرار دهد.