با تکمیل تحقیقات وزارت اطلاعات درباره پرونده شهرام جزایری، این پرونده برای رسیدگی قضایی در اختیار قوه قضائیه قرار می‌گیرد. به گزارش خبرگزاری فارس، پس از آن که شهرام جزایری عرب، متهم فراری، نیمه دوم اسفندماه ۸۵ توسط نیروهای امنیتی در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس دستگیر و به ایران بازگردانده شد، تاکنون با دستور بازپرسی دادسرای کارکنان دولت در زندان اوین، برای انجام تحقیقات و تکمیل پرونده در اختیار وزارت اطلاعات بوده است.

اگر چه پیش از این اعلام شده بود پرونده جزایری ۱۵ اردیبهشت از سوی وزارت اطلاعات به دستگاه قضایی تحویل می‌شود، اما بنا به گفته علیرضا جمشیدی، سخنگوی قوه قضائیه، به درخواست وزارت اطلاعات و برای تحقیقات جامع، از سوی قوه قضائیه مهلت ۲۰ روزه‌ای برای اتمام بررسی‌ها و تحقیقات به این وزارتخانه داده شد. بر این اساس، مهلت مذکور امروز شنبه، پنجم خردادماه به اتمام می‌رسد و شهرام جزایری عرب در ۶ سال اخیر برای بار سوم محاکمه می‌شود. براساس آخرین اخبار تایید شده، سوء‌تفاهم قوه‌قضائیه و وزارت اطلاعات درخصوص نحوه برخورد با دو قاضی پرونده شهرام جزایری و رییس سابق مجتمع قضایی امور اقتصادی که وزارت اطلاعات، تکمیل تحقیقات را به تعلیق این قضات موکول کرده بود، برطرف شده و قرار است پیش از ظهر امروز (شنبه) جزایری از بند مربوط به وزارت اطلاعات به بند عمومی زندان اوین منتقل و پرونده او برای رسیدگی قضایی به «محسن قاضی»، رییس شعبه ۵ بازپرسی دادسرای کارکنان دولت تحویل شود.

این در حالی است که محمود سالارکیا، معاون دادستان تهران در گفت‌وگو با ایسنا، از تحویل پرونده شهرام جزایری از وزارت اطلاعات به قوه قضاییه ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: شهرام جزایری در زندان اوین به صورت انفرادی یا در بند عمومی نگهداری نمی‌شود.

وی درباره وضعیت قضات رسیدگی کننده به پرونده شهرام جزایری تصریح کرد: خوشبختانه این قضات مشغول به کار هستند. سالارکیا با بیان این که «انتقال پرونده از وزارت اطلاعات به قوه قضاییه هنوز به واحد ما اعلام نشده است»، از وضعیت رسیدگی به این پرونده ابراز بی اطلاعی کرد. اما سهراب سلیمانی، مدیر کل زندان‌های استان تهران درباره‌ محل نگهداری شهرام جزایری گفت: جزایری هم‌اکنون در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شود.