کلاس آموزشی فیلم‌سازی پیشرفته از سوی مارتین اسکورسیزی در جشنواره فیلم کن برگزار شد. در کلاس آموزش فیلم‌سازی اسکورسیزی که صندلی‌های آن از چند روز قبل رزرو شده بودند، «کوئنتین تارانتینو» هم شرکت کرده بود. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اسکورسیزی در این کلاس درباره ژانرهای مختلف فیلم‌هایش سخن گفت: «ساخت فیلم یا صحنه‌های خشونت‌آمیز با توجه به‌اینکه در کودکی‌ام در نیویورک تجربه یا آن‌ها را دیده‌ام، ‌آسان است. موسیقی و رقص رنگ نیز فاکتورهایی هستند که نقش کلیدی در فیلم‌هایم بازی می‌کنند. اما فیلم‌های کمدی یا غیراخلاقی زیاد مورد نظرم نیستند. هرچند از تماشای فیلم‌های کمدی لذت می‌برم.» اسکورسیزی با اعلام اینکه فیلم‌برداری «سکوت» در تابستان ۲۰۰۸ آغاز می‌شود، گفت: « در این فیلم سوالاتی درباره فرهنگ‌های خارجی که وارد یک کشور می‌شود و تفکراتی را به فرهنگ دیگری غالب می‌کند، مطرح می‌کند.» در نهمین روز برگزاری جشنواره فیلم کن، ستاره‌های هالیوودی فیلم «۱۳ اقیانوس»، در مراسمی خیرخواهانه، به جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای آوارگان دارفور پرداختند.

جورج کلونی، مت دمون، براد پیت، آل‌پاچینو و دیگر بازیگران فیلم «۱۳اقیانوس» ‌در مراسم فرش قرمز روز پنج‌شنبه در جشنواره فیلم کن، کمک۵/۹ میلیون دلاری برای آوارگان دارفور سودان جمع‌آوری کردند. کلونی در نشست خبری بعد از نمایش فیلم گفت: «این فرصتی است که بتوانیم برای واقعه‌ای کمک نقدی جمع‌ کنیم که به نظر ما بسیار اهمیت دارد. بحران دارفور حل نخواهد شد، مگر آنکه همه‌ جهانیان برای آن کمک کنند.»

به نقل از خبرگزاری فرانسه، مستند «پرونده لیتویننکو»، به کارگردانی «آندری نکراسوف»، شنبه آینده، در بخش خارج از مسابقه جشنواره کن به نمایش درخواهد آمد. این فیلم داستان زندگی «آلکساندر لیتویننکو»، یکی از عوامل اداره ضداطلاعات سازمان «کا گ ب» است که بعدا به سرویس امنیت فدرال (اف‌اس‌بی) پیوست. این فیلم همزمان با مرگ «لیتویننکو» در ۲۳ نوامبر سال گذشته در بیمارستان لندن پایان یافت.