با توجه به شرایط نامناسب کنونی قصد اکران «پارک وی» را نداشتیم. علی‌ سرتیپی مدیرعامل موسسه فیلمیران ضمن بیان این مطلب درباره اکران فیلم «پارک وی» به خبرگزاری فارس گفت: اکنون وقت مناسبی برای اکران «پارک وی» نبود و در کل مشکلاتی چون قاچاق فیلم و قرار داشتن در فصل امتحانات شرایط نامناسبی برای اکران این فیلم به وجود آورده است.

وی همچنین درباره ایجاد بستری مناسب برای اکران «پارک وی»، گفت: همه تلاشمان را کرده‌ایم که امنیت پخش فیلم بالا برود و به همین خاطر، هیچ گونه کپی ویدیویی از فیلم گرفته نشده است و تمام نسخه‌های فیلم، کدگذاری خاص شده‌اند و آنها را در اختیار پلیس امنیتی قرار دادیم. فیلم «پارک وی» به کارگردانی فریدون جیرانی از صبح چهارشنبه دوم خردادماه در سینماهای تهران به نمایش درآمده است.

فیلم پویانمایی «ریشه در آسمان» ساخته فرخنده ترابی برای کسب جایزه از یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن سئول در کره جنوبی با آثاری از ۲۱ کشور جهان رقابت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی‌کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرد این فیلم ایرانی به همراه ۳۷ فیلم از کشورهای مختلف، از میان ۳۴۵ فیلم ارسالی به بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه و انیمیشن در جشنواره سئول انتخاب شده است.

ارکستر لمفونیک تهران به همراه گروه کد شهر تهران با رهبری مجید انتظامی برای سالروز فتح خرمشهر سمفونی ایثار را نواخت.

سمفونی ایثار در چهار قطعه با عنوان‌های «فراق» در می مینور، «پوارز» در مینور، «حیات» درسل مینور و «ایثار» در مینور تنظیم شده و با همکاری علی تفرشی- تک خوان تنوز- همراه بود.

این مراسم که پنج‌شنبه شب در تالار وحدت برگزار شد. فراز و فرودهای حماسی با ملودهای رمانتیک در هم آمیخت و با موسیقی زمینه و یولن‌ها، ملودی گیتاری می‌آمد.

قطعه «ایثار» و فضایی کلاسیک اما در عین حال ایرانی را به شنوندگان عرضه می‌کردند.

سریال تاریخی «پریدخت» به کارگردانی سامان مقدم و تهیه‌کنندگی رامین عباس‌زاده برای پخش در ایام محرم ساخته می‌شود.

رامین عباسی‌زاده از مهدی سجاده‌چی به عنوان نویسنده «پریدخت» نام برد و افزود: نگارش «پریدخت» ۱۰ روز است که آغاز شده است و داستان آن در مقاطع تاریخی اواخر دوران حکومت رضا شاه و اوایل حکومت محمدرضا شاه اتفاق می‌افتد.

تهیه‌کننده «پریدخت» هم‌چنین از این سریال به عنوان یک ملودرام تاریخی که مضامین اجتماعی و دینی را در بر می‌گیرد، یاد کرد.

عباسی‌زاده «پریدخت» را سریالی جذب توصیف کرد که در زمره‌ی عظیم‌ترین پروژه‌های مناسبتی سیما قرار می‌گیرد.

وی درباره بازیگران «پریدخت» گفت: تا کنون حضور هیچ بازیگری در این مجموعه‌ی تلویزیونی قطعی نشده است.

به گزارش ایسنا، سریال «پریدخت» در قالب ۱۳ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما تولید می‌شود. کارگردانی این سریال را سامان مقدم بر عهده دارد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ردیف‌های «استاد دوامی» که توسط محمدرضا شجریان قبل از انقلاب ضبط شده در ارشاد نیست.

محمدرضا شجریان، استاد آواز اصیل ایرانی در یکی از آخرین مصاحبه‌های خود اعلام کرده بود که ردیف‌های موسیقی «استاد دوامی» که قبل از انقلاب ضبط شده در اختیار وزارت فرهنگ و هنر آن زمان قرار دارد. «محمد حسین ایمانی خوشخو»، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره سرنوشت این ردیف‌های آوازی گفت: ما از وقتی که از این قضیه مطلع شدیم، به جد دنبال این موضوع هستیم.

وی افزود: متاسفانه این اثر را در آرشیو موجود مرکز موسیقی نیافتیم. البته ممکن است این مجموعه در اختیار فردی باشد که در حال حاضر نیز در حال نگهداری آن است.

«ایمانی»در خاتمه خاطر نشان کرد: من در خصوص این موضوع با خود استاد«شجریان»صحبت نکردم چون تصمیم گرفتیم تمام پرس‌وجوهایمان را انجام دهیم و در نهایت اگر به نتیجه نرسیدیم با نظر ایشان این مسئله مهم را تعقیب کنیم.