تقدیر یونسکو از آقای بازیگری ایران

نگاه سوم- در روز سوم خردادماه کاخ سعدآباد میزبان مراسم تقدیر از عزت‌ا... انتظامی آقای بازیگر سینمای ایران از طرف دفترمنطقه‌ای یونسکو در تهران بود.

این تقدیر در پی شرکت عزت‌ا... انتظامی به نمایندگی از هنرمندان ایرانی برای مراسم گشایش مجتمع آموزشی نمونه یونسکو در بم انجام می‌شد. انتظامی در این مراسم گفت: همکاری و تقدیر بعد فرهنگی جهان در زندگی هنری من افتخار بزرگی است و از این پس هم هر کمکی که بتوانم برای این سازمان انجام می‌دهم.

وی افزود: دعوت کردن سازمان یونسکو در مراسم گشایش مجتمع آموزشی نمونه بم برای من اتفاق خوشایندی بود و امیدوارم در هر نقطه از شهرهای دیگر ایران هم این گونه مجتمع‌ها برای آینده جوانان کشور ایجاد شود.

در ادامه مراسم عابدین صالح - رییس دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران - همکاری عزت‌ا... انتظامی با این سازمان را افتخار بزرگی دانست و ادامه داد: برای یونسکو افتخار بزرگی است که یک چهره مردمی، فرهنگی و هنری را در کنار خود دارد و ما امیدواریم بتوانیم از همکاری‌های بیشتر ایشان بهره‌مند شویم.

امیر شهاب رضویان کارگردان «مینای شهر خاموش» هم که در این مراسم مورد تقدیر قرارگرفت ادامه داد: هر فیلمسازی آرزو دارد که فیلمش فضای بزرگ و پرجمعیت به نمایش درآید و من خوشحالم که سازمان یونسکو این مکان را برای نمایش فیلم ایجاد کرد تا «مینای شهر خاموش» در فضای باز ارگ بم با حضور ۱۰هزار نفر به نمایش درآید.

در ادامه این مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین عابدین صالح نماینده دفتر منطقه‌ای سازمان یونسکو با افشین کرمی رییس مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد امضا شد.

رییس مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد ضمن تقدیر از سازمان یونسکو فعالیت‌هایش در بم افزود: تلاش خواهیم کرد مجتمع آموزشی نمونه یونسکو را به صورت وسیع با استفاده از استانداردهای جهانی اداره کنیم.

کرمی همچنین گفت: هنر به عنوان زبان چند ملیتی می‌تواند زمینه‌ای برای نزدیک کردن فرهنگ‌ها باشد و اگر هنر را افتخار فرهنگ بدانیم سازمان یونسکو در تهران این اهداف را دنبال می‌کند.

همچنین ایوبی معاون اجتماعی وزارت کشور و سفیر سابق ایران در فرانسه هم با اشاره به مراسم تقدیر یونسکو از عزت‌ا... انتظامی در سال گذشته ادامه داد: یکی از زیباترین لحظه‌های دوران اقامتم در فرانسه زمانی بود که در پاریس از عزت‌ا... انتظامی تجلیل شد.